dc.contributor.author |
Sadakaoğlu, Mustafa C.
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-03T06:46:09Z |
|
dc.date.available |
2020-01-03T06:46:09Z |
|
dc.date.issued |
2018-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5243 |
|
dc.description.abstract |
Bir kitle iletişim biçimi olarak reklam, içerdiği imgeler ve bu imgelerle
uyum halinde kodlanmış imgeyi bütünleyici metinler aracılığıyla
tüketiciyle kurulan iletişim sürecini tamamlamaktadır. Reklam iletişimi,
temel olarak imgelerden oluşan sembolik bir yapıdan oluşur ve ürünü
potansiyel tüketicisine tanıtmayı amaçlayan bir ileti aracılığıyla göstergeler
evreni sunar. Reklam iletişiminde kullanılan imgelerin tamamlayıcısı olan
metinlerse benzer biçimde kelimelerden oluşan bir gösterge evrenine
sahiptir. Bu çalışma, 1954 yılından 1999 yılına kadar yürürlükte kalmış
“Marlboro Man” adlı reklam kampanyasında kullanılan imgeler, metinler
ve kodlama biçimlerinde görülen estetik yapının nasıl inşa edildiğine
odaklanmaktadır. Seçili reklam iletilerinde kullanılan imge ve metinlerde
bulunan mitlerin inşa ve sunumunda hangi sembollerin kullanıldığını
göstergebilim ilkelerinden faydalanarak araştırmayı amaçlamaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
İmge |
tr_TR |
dc.subject |
Göstergebilim |
tr_TR |
dc.subject |
Mit |
tr_TR |
dc.subject |
Estetik |
tr_TR |
dc.subject |
Advertising |
tr_TR |
dc.subject |
İmage |
tr_TR |
dc.subject |
Semiology |
tr_TR |
dc.subject |
Myth |
tr_TR |
dc.subject |
Aesthetics |
tr_TR |
dc.title |
Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
As a form of mass communication, the advertising completes
communication process established by the consumer through the texts
contained in the images and the texts complementary to the images coded
in harmony with these images. Advertisement communication consists of
a symbolic structure consisting mainly of images and presents a universe
of indications through the message aiming to introduce the product to
the potential consumer. The text, complementary to the images used in
advertising communication, has a display universe composed of words.
This study focuses on how to construct the aesthetics of the images, texts,
and coding styles used in the advertising campaign “Marlboro Man”,
which was in effect from 1954 to 1999. The aim is to investigate which
symbols are used in the construction and presentation of the myths in the
images and texts used in the selected advertisement messages by using the
semiotical principles. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
25 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
44 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Sadakaoğlu, Mustafa C., Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi(2018), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |