dc.contributor.author |
Hof, Seçil Deren van het
|
|
dc.contributor.author |
Bakır, Zeynep Nihan
|
|
dc.contributor.author |
Birol, Murat
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-03T06:23:53Z |
|
dc.date.available |
2020-01-03T06:23:53Z |
|
dc.date.issued |
2018-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5240 |
|
dc.description.abstract |
2011’den bu yana iki milyondan fazla Suriyeli sığınmacı Türkiye’ye gelmiş
ve bu sığınmacıların önemli bir kesimi büyük şehirlerin kenar mahallelerine
yerleşmiştir. Bu gelişmeyle sığınmacıların ulusal ve yerel medyada
nasıl temsil edildiğinin, Türk vatandaşlarının yeni komşularına ilişkin
algılarında belirleyici olduğu varsayımı ile Türkiye’de akademisyenler
sığınmacıların ulusal ve yerel medyada nasıl temsil edildiklerine özel
bir önem atfetmişlerdir. Sığınmacıların medyada temsilini konu alan
ve genellikle içerik ve söylem analizi yöntemleriyle gerçekleştirilen bu
akademik çalışmalar ırkçı olmasa da, ayrımcı ve dışlayıcı tutumların çok
yaygın olduğunu ortaya koymuştur. Ne var ki, bu medya içeriğinin Suriyeli
sığınmacılara ilişkin kişisel algılara nasıl yansıdığına ilişkin bir bulgu
ortaya konmamıştır. Bütünleşik çerçeve analizine dayanan bu çalışma,
Suriyeli sığınmacılar konusunu bir örnek vaka kabul ederek medya
mesajlarının değerleri, algıları, değerlendirmeleri ve tutumları belirgin
biçimde etkileyip etkilemeyeceği sorgulanmaktadır. Bu amaçla Likert
ölçeği ile yanıtlanması istenen anket formu deney ve kontrol gruplarındaki
tutumların karşılaştırılması için uygulanmıştır. Deney grubu, Save the
Children UK için Don’t Panic London tarafından hazırlanan 90 saniyelik
“Most Shocking A Day” videosunu izledikten sonra anket sorularını
cevaplamıştır. Video üçüncü yıldönümünde Suriye iç savaşı hakkında
farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır. Sözcüklerden çok görüntüler
üstüne kuruludur. Deney grubunda yer alan üniversite öğrencilerinin
tutumlarının kontrol grubundakilere göre çok daha hoşgörülü ve empatik
olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırma medya mesajlarının etkisini ortaya koyarak mevcut ayrımcı söylemi zayıflatmak amacıyla sosyal reklama
başvurulması gerekliliğine işaret etmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Medya etkileri |
tr_TR |
dc.subject |
Suriyeli sığınmacılar |
tr_TR |
dc.subject |
Bütünleşik çerçeveleme analizi |
tr_TR |
dc.subject |
Deneysel araştırma |
tr_TR |
dc.subject |
Media effects |
tr_TR |
dc.subject |
Syrian refugees |
tr_TR |
dc.subject |
İntegrated frame analysis |
tr_TR |
dc.subject |
Experimental research |
tr_TR |
dc.title |
Medya Etkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma: Suriyeli Sığınmacılar |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Since 2011, more than 2 million refugees have settled in Turkey, and
most of them settled in the suburbs of major metropolitan areas. Since
then, Turkish academics paid significant attention to the ways refugees
are represented in the national and local media, assuming that the media
representations will have a determining effect on the Turkish citizens
reception of their new neighbors. These studies which were mainly content
and discourse analysis, have found out that the Turkish media permeates
attitudes that are discriminatory and excluding, if not racist. However,
there was no evidence how this media content is reflected in individual
perceptions on Syrian refugees. Based on integrated framework analysis,
this study aims to find out whether media messages can remarkably effect
values, perceptions, evaluations and attitudes by taking the Syrian refugee
issue as an exemplary case. We applied a Likert scale based questionnaire
to compare the attitudes of test and control groups. Test group took the
questionnaire after watching a 90 seconds long “Most Shocking Second a
Day” video created by Don’t Panic London for Save The Children UK. The
video aims to raise awareness on the effects of the Syrian civil war on its
third year anniversary. The video was based on images rather than words.
The attitudes of the university students who watched the video for the first
time, were significantly more tolerant and sympathetic towards the problems
of refugees than those who did the questionnaire without watching it. Our
research showed that media messages can be more solidly demonstrated
by empirical research. Our research draws attention to the effects of
the media messages and points out the need of more social advertising
endeavors in order to slacken the existing discourse of discrimination. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
58 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
87 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Hof, Seçil Deren van het, Bakır, Zeynep Nihan, Birol, Murat, Medya Etkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma:
Suriyeli Sığınmacılar(2018), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |