DSpace Repository

OKUL YÖNETİCİLERİNİN DİSİPLİN YAKLAŞIMLARI

Show simple item record

dc.contributor.author Büyüksarı, Ayşe
dc.date.accessioned 2019-12-02T08:16:47Z
dc.date.available 2019-12-02T08:16:47Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5204
dc.description.abstract Disiplin, okulda, sınıflarda öğrencinin eğitim-öğretim hayatına yaptırım katan bir kavramdır. Okulda disiplini oluşturmak ve uygulamak eğitimcilerin üzerinde uğraştıkları en önemli sorunlardan biridir. Disiplin sadece uygulanacak sıradan kurallar olarak görülmemelidir. Disiplin, eğitimin bir parçası haline gelmeli, öğrencinin günlük hayatta da uygulaması gereken davranışlar halini almalıdır. Disiplin anlayışı her şeyde olduğu gibi hızla değişmektedir. Geçmişten günümüze disiplin olayına paralel olarak, denetimin mutlaka var olması ve okul yöneticileri tarafından uygulanması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin disiplin yaklaşımlarının öğretmenlere göre nasıl olması gerektiğinin araştırılmasıdır. Bu araştırma, genel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Veriler 2013-2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Başakşehir ilçesine bağlı 4 Anadolu Lisesi, 4 Meslek Lisesinde olmak üzere toplam 8 ortaöğretim kurumunda görev yapan 82 öğretmenin görüşlerinden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak; İlköğretim okulu yöneticilerinin “Okuldaki disiplin yaklaşımları ölçeği” (Özcan,H.Ö.2008) ,kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 for Windows programı kullanılarak t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile değerlendirmeye alınmıştır. Yapılan analizler sonucunda, cinsiyet, mesleki kıdem değişkenleri temel alındığında öğretmenlerin, okul müdürlerinin disiplin yaklaşımlarına yönelik tutumlarının genellikle olumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler, okul müdürünün okulda disiplin uygularken adaletli davrandığına, okul müdürü, disiplin kurallarına uygun davranmayan astlarının tutumlarının nedenlerini araştırdığına, okul müdürünün disiplin kurallarına uygun davranmayan astlarını istenen davranışları yapacak şekilde yetiştirdiğine, okul müdürü, disiplin kurallarına uygun davranmayan astlarının sorunlarını çözmek için onlara kılavuzluk yaptığına katılmamaktadır. Çalışma sonucunda ulaşılan öneriler ise; yöneticiler, öğretmenlere güvenmeli, onların öz denetimli olduğuna inanmalı, yöneticiler öğretmenlerin disiplin kurallarına ne derece uyduklarını düzenli ve sürekli kontrol etmeli ve kontrol neticesinde kurallara uyan öğretmenler ödüllendirilmelidir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Yönetim tr_TR
dc.subject Yönetici tr_TR
dc.subject Liderlik tr_TR
dc.subject Disiplin tr_TR
dc.subject Management tr_TR
dc.subject Manager tr_TR
dc.subject Leadership tr_TR
dc.subject Discipline tr_TR
dc.title OKUL YÖNETİCİLERİNİN DİSİPLİN YAKLAŞIMLARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Discipline is a concept that makes inverstment to the educational life of students in classes and schools. Creating and applying discipline in schools is one of the most important issues that educators deal with. Discipline should not be regarded as just ordinary rules that will be applied. Discipline must become a part of education and it must take the form of behaviours that students practice in daily life. Disciplinary approach has been changing rapidly as everything else. In parallel with the disciplinary incidents from past to present, the control must exist absolutely and it should be implemented by school administrators. The aim of this study is to investigate how the disciplinary approach of school administrators should be according to the teachers. This research is a quantative study in general screening model. The data were obtained from the views of 82 teachers working at 4 High Schools and 4 Vocational High Schools including a total of 8 High Schools in Başakşehir district of İstanbul. As a data collection tool, “The scale of disciplinary approaches in school” (Özcan,H.Ö.2008) was used. Data were evaluated by t-test and one-way analysis of variance using SPSS 22 for Windows software As a result of the analysis, it was concluded that when gender and seniority variables were based, the attitudes of teachers towards disciplinary approaches of school principals were generally negative. Teachers do not believe that school principles treat fairly when applying discipline in schools; research the cause of the attitude of their subordinates who act inappropriately to disciplinary rules; train their subordinates who act inappropriately to disciplinary rules in order to to let them to make desired behaviors and guide their subordinates who do not comply with the disciplinary rules to solve the problems. The recommendations reached at the end of the study; administrators should trust teachers and should believe in teachers’ being self-controlled. Managers should check regularly and constantly to what extent teachers obey the rules of discipline and as a result of the control, teachers who comply with the rules should be rewarded. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 64 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Büyüksarı, Ayşe, OKUL YÖNETİCİLERİNİN DİSİPLİN YAKLAŞIMLARI(2015), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account