Özet:
ÇağdaĢ kurumlar, hedef kitlenin güven ve desteğini sağlamak ve insanların kuruma
saygısını kazanmak için planlı, dürüst ve aktif bir halkla iliĢkiler çabasına gereksinim
duymaktadır.
KentleĢmenin giderek yoğunlaĢtığı günümüzde, insanların yaĢamlarını
kolaylaĢtıracak, hayat kalitesini arttıracak faaliyetlerin merkez noktası, yerel yönetim
birimi olan belediyelerdir. Belediyeler, sıradan insanların yanı sıra ülkemizde sayıları
on milyona yaklaĢan engelli bireylerin de ihtiyaç duyduğu çalıĢmaları yerine
getirmekle sorumludur. Çünkü belediyeler, tüm belde halkına karĢı sorumluluk
duygusuyla hareket etmelidir. Bu sorumluluğun baĢarıyla yerine getirilmesi kurumun
ihtiyaç duyduğu halkın güven ve desteğini sağlamasına ve yalnızca belde halkının
değil tüm toplumun saygısını kazanarak güçlü bir kurum imajına sahip olabilir.
Bu çalıĢmada BayrampaĢa Belediyesinin engelli bireylere yönelik gerçekleĢtirmiĢ
olduğu ―Fizik Tedavi ve Engelliler Rehabilitasyon Merkezi‖ çalıĢmasının kurum
imajı üzerine etkisi ortaya koyulmaya çalıĢılmıĢtır. Bu nedenle BayrampaĢa
Belediyesi Basın Yayın ve Halkla ĠliĢkiler Müdürü ve Fizik Tedavi ve Engelliler
Rehabilitasyon Kurum Müdürü ile mülakat yapılmıĢtır. GerçekleĢtirilen mülakatlar
sonucunda kurumlarda halkla iliĢkilere gereken önemin verilmediği görülmektedir.
Öte yandan BayrampaĢa Belediyesi‘nin baĢta engelli ve yakınları olmak üzere
gerçekleĢtirilen çalıĢma sayesinde kurumdan hizmet alan vatandaĢların düĢüncesinde
olumlu bir imaj edindiği yapılan çalıĢmalar sonucunda ortaya koyulmuĢtur.