DSpace Repository

THE TEST OF MANHOOD IN ERNEST HEMINGWAY’S A FAREWELL TO ARMS AND FOR WHOM THE BELL TOLLS

Show simple item record

dc.contributor.author Rashid, Qaidar Rahim
dc.date.accessioned 2019-09-06T08:00:59Z
dc.date.available 2019-09-06T08:00:59Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5188
dc.description.abstract Bu çalışmada Ernest Hemingway'in iki romanda iki ana karakter, Frederic Henry ve Robert Jordan eril kimlik, tartışır. Henry Silahlara Veda ana karakter ve Ürdün için Bell Gişeleri ana biridir. Geçmişte, edebiyat eleştirmenleri sert erkeksi özellikleri gösteren bireyler olarak Hemingway'in ana erkek karakterleri tespit almıştı. Önceki Eleştirmenlerin görüşlerin aksine, ben Hemingway merkez erkek karakterler, yani Henry ve Ürdün kendi eril toplumsal konumlarına ilişkin mücadelede ve onlar neredeyse onların erkeklik kanıtlamak mümkün olduğunu savunuyorlar. Biyografik bilgiler ve roman psikanalitik sorular önceki vurgu işaretli aksine, bu çalışmada eril kimliğin inşasında dikkat öder. Konunun Benim tartışma erkeklik toplumsal yapı üzerine kuruludur. Bu Birinci Dünya Savaşı ve İspanya İç Savaşı katılmak için Henry ve Ürdün kurşun motifleri inceleyerek içerir. Henry ve Jordan arasında çeşitli benzerlikler olmasına rağmen, bunlar, özellikle yönden birbirinden farklıdır. Henry savaşı katılarak onun erkeksi kimliğini yeniden dışında hiçbir yolu yoktur. Ancak, çok geçmeden savaşa olmak, onun erkeksi kimliğini savunmak için bir yol olmadığını öğrenir. Diğer bir deyişle, savaş erkekliğe için yaptığı arama ile onu büyüsünden bırakır. Sonuç olarak, o savaş ne de aile yaşamında ne onun erkeklik iddia ederek mutluluğu bulmak için sonunda yapamaz onun erkeksi kimliğini yeniden inşa etmek için yaptığı umutsuz girişimleri ile yaptığı düş kırıklığı karşısında şaşırdı. O dolayı sevgilisi Catherine ve onun ölü çocuğun ölümüne perişan ve umutsuz hale gelir. Öte yandan, Ürdün savaş bırakın ve onun idealleri tehlikeye ediliyor olmasına rağmen, onun arkadaşları ve onun sevgilisi Maria korumak için mücadele tutmak için değil, hakkında fikrini oluşturur. Bunu yaparken, Ürdün pek tatmin bulmak ve bu şekilde onun erkeklik test zafer kazanmak için yönetir. Ürdün azami derecede kaybı duygusu ile üzerine hakim olduğu. Savaş erkeklik hazineyi ortaya çıkarmak için bir araç iken, Henry erkekliğini kanıtlamak için yaptığı girişimleri başarısız olur. Ancak, Ürdün, onun idealleri ve o başlangıçta için Amerika'yı terk etti ilkelerine bağlı kalarak yoluyla belirli bir dereceye kadar başarılı. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Hemingway tr_TR
dc.subject Erkeklik tr_TR
dc.subject Cinsiyet Rolleri tr_TR
dc.subject Henry tr_TR
dc.subject Ürdün tr_TR
dc.subject Eril Kimlik tr_TR
dc.subject Silahlara Veda tr_TR
dc.subject Çanlar kimin için çalıyor İnşaatı Kriz tr_TR
dc.subject Hemingway tr_TR
dc.subject Crisis of Masculinity tr_TR
dc.subject Gender Roles tr_TR
dc.subject Henry tr_TR
dc.subject Jordan tr_TR
dc.subject Construction of Masculine Identity tr_TR
dc.subject A Farewell to Arms tr_TR
dc.subject For Whom the Bell Tolls tr_TR
dc.title THE TEST OF MANHOOD IN ERNEST HEMINGWAY’S A FAREWELL TO ARMS AND FOR WHOM THE BELL TOLLS tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The present study discusses the masculine identity of two main characters, Frederic Henry and Robert Jordan, in Ernest Hemingway’s two novels. Henry is the main character in A Farewell to Arms, and Jordan is the main one in For Whom the Bell Tolls. In the past, literary critics had identified Hemingway’s main male characters as individuals that demonstrate tough masculine traits. In contrast to the previous critics’ views, I argue that Hemingway’s central male characters, namely Henry and Jordan are in struggle with regard to their masculine social positions and they are hardly able to prove their masculinity. In marked contrast to the previous emphases on biographical readings and psychoanalytical analyses of the novels, this study pays careful attention to the construction of the masculine identity. My discussion of the subject is based on the social construction of manhood. This involves examining the motives that lead Henry and Jordan to participate in the First World War and in the Spanish Civil War. Although there are several similarities between Henry and Jordan, they differ from each other in particular aspects. Henry has no way except rebuilding his masculine identity by joining the war. However, he soon finds out that being involved in the war is not a way to assert his masculine identity. In other words, the war leaves him disenchanted with his search for manhood. Consequently, he is overwhelmed by his disenchantment with his desperate attempts to rebuild his masculine identity as he is eventually unable to find happiness by asserting his manhood neither in the battlefield nor in family life. He becomes distraught and desperate due to the death of his lover Catherine and her stillborn child. On the other hand, Jordan makes up his mind to stay in battlefield and keep on fighting to protect his friends and his lover Maria despite the fact that his ideals are being compromised. In doing so, Jordan hardly manages to find satisfaction and gain victory in showing his manhood in this manner. Jordan prevails over with a sense of loss to the utmost degree. While the war is a means to uncover the treasure of manhood, Henry fails in his attempts to prove his manhood. Yet, Jordan succeeds to a certain degree through being committed to his ideals and principles which he initially has left America for. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 58 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Rashid, Qaidar Rahim, THE TEST OF MANHOOD IN ERNEST HEMINGWAY’S A FAREWELL TO ARMS AND FOR WHOM THE BELL TOLLS(2016), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account