dc.contributor.author |
Al-Zangana, Akram Faraj Ali
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-01T10:23:26Z |
|
dc.date.available |
2019-06-01T10:23:26Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2393 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın hedefi, eğitsel oyun tekniğinin beş yaş, okul öncesi öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenimi üzerindeki tesirini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi ise, 16 erkek ve 16 kız olmak üzere beş yaşında olan toplam 32 özel anaokulu öğrencisinden oluşmaktadır. İki farklı gruba ayrıldılar. Her grup için 16 öğrenci vardı (8 erkek ve 8 kadın). Veri toplama aracı, hazırlanan 36 maddelik Yabancı Dil Olarak İngilizce Kelime Performans Kontrol Listesi’den ibarettir. Altı haftalık bir süre içinde iki gruba Tümüyle Fiziksel Tepki metodu ile resimli kartlarla 36 kelime öğretilmiştir. Deneysel grupta eğitsel oyunları kullanılırmıştır ve kontrol grubunda ise eğitsel oyunları kullanılmamıştır. Deneyim nihayetinde t-test incelemesi yapılmış ve eğitsel oyunları aracıyla öğrenen deneyde konu olan grubun lehine olarak iki grup arasında İngilizce kelime başarısı açısından tesir büyüklüğü aşırı derecede açık bir ihtilaf bulunmuştur. Ayrıca, yabancı dil olarak İngilizce kelime öğrenimine bahsedilen deneysel grupta eğitsel oyunlarıyla ve kontrol grubunda eğitsel oyunları olmaksızın, cinsiyetin tesiri olup olmadığı konusuda da t-testler aracıyla incelenmiştir. Son olarak, bu iki grup için İngilizce kelime öğreniminde anlamsız bir cinsiyet tesiri bulunmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Yabancı dil olarak İngilizce |
tr_TR |
dc.subject |
Kelime öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitsel oyunlar |
tr_TR |
dc.subject |
Çok küçük öğrenciler |
tr_TR |
dc.subject |
Erken çocukluk eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
English as a foreign language |
tr_TR |
dc.subject |
Vocabulary teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Educational games |
tr_TR |
dc.subject |
Very young learners |
tr_TR |
dc.subject |
Early childhood education |
tr_TR |
dc.subject |
Total Physical response |
tr_TR |
dc.subject |
Five-yearoldchildren |
tr_TR |
dc.title |
THE IMPACT OF EDUCATIONAL GAMES AND GENDER ON FIVEYEAR-OLD IRAQI EFL LEARNERS |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The present study aimed to investigate the impact of educational games as a significant learning technique in teaching English Vocabulary among five-year old Iraqi EFL learners. The participants of the study were 32 preschool children at Wano private kindergarten. They were divided into two different groups; the experimental group which was taught by educational games and the control group which was exposed to the traditional methods of teaching English vocabulary, there were 16 students for each group (8 male and 8 female). A Checklist was used as Data collection instrument which consist of 36 EFL vocabulary items. At the beginning of the study, they were given a pretest to measure their vocabulary performance. Then, after six weeks of treatment, they were given posttest. The outcomes showed a significance difference between the experimental group and the control group in terms of posttest achievement in English vocabulary scores. Therefore, the educational games proved to be useful in teaching English vocabulary. Furthermore, the influence of gender on five-years-old Iraqi preschool kids in learning new English vocabulary with educational games in the experimental group and without educational games in the control group was conducted by means of independent sample t-tests. The analyzed data showed non-significant gender effect for both groups in learning new English vocabulary. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
72 |
tr_TR |