Özet:
Son yıllarda, internetin gelişmesi ile birlikte turizm sektöründe faaliyet gösteren
işletmeler bu gelişmeyi değerlendirerek internet üzerinde hizmet veren
çevrimiçi rezervasyon siteleri kurmuşlardır. Bu sayede yerel konaklama
işletmeleri, uluslararası otel zincirleri ile rekabet etme fırsatı elde etmiştir. Ama
konaklama işletmelerinin bu rekabet ortamında turizm müşterilerine ulaşmaları
için, rakiplerinden bir adım önde olmaları zorunlu hale gelmiştir. Bu sebeple,
çevrimiçi rezervasyon sitelerinde, konaklama işletmeleri ürünlerini
pazarlamalarında satış fiyatının uygun olması yanı sıra, sitedeki puanlama
sistemi ve önceden aynı konaklama işletmesinde konaklamış müşterilerin
çevrimiçi sitelerde, otel hakkındaki yorum paylaşımları, yani müşteri yorumları
da diğer turizm müşterilerinin kararlarını etkilemekte büyük etken
oluşturmuştur.
Tez araştırmamız kapsamında ise literatür aşaması iki bölümden oluşmuştur.
Birinci bölümde turizm kavramı, turizmin gelişimi, turizm pazarlaması kavramı
araştırılmıştır. İkinci bölümde internet kavramı ve gelişimi, internet
pazarlaması, e-ticaret ve e-turizm kavramları, gelişimleri incelenmiş ve bunun
sonucunda turizm pazarlamasında çevrimiçi rezervasyon sitelerinin gelişimi,
konaklama işletmeleri için avantajları açıklanmıştır. Tez araştırmasının analiz
kısmında yapılan anket çalışması sonucunda, çevrimiçi rezervasyon
sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat
tercihlerine nasıl bir etkisi olduğu analizi yapılarak, sonuç kısmında
yorumlanmıştır.