Özet:
Günümüzde sosyal medyanın gelişmesi ve yaygın kullanılmağa başlanması, e-ticaret
kavramının daha da kuvvetlenmesine yol açmıştır. İnsanların kendilerini ifade
edebildiği ve arkadaşları ile bağlantı kura bildiği sanal ortam olan sosyal medya, eticaretin
vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu tezin yazılmasında genel amaç e-ticaretin
tüketicilere sağladığı faydaları açıklamak ve geleneksel ticaretle olan farkını ortaya
koymaktır. İnsanlar sosyal medyada gezinirken gördüğü reklamlara, e-broşürlere ve
benzeri özelliklere olan ilgilerinin öğrenilmesinde tezin amaçları arasında yer
almaktadır. Çalışmanın teorik kısmı 3 bölümden oluşmaktadır. İlk olarak e-ticaretin
gelişimi, tüketiciler açısından avantajları ve dezavantajları vb. kavramlara
değinilmiştir. 2-ci bölümde Tüketici davranışları, bu davranışları etkileyen faktörlere
değinilmiş ve 3-cü bölümde sosyal medya ele alınmıştır. Son olarak Türkiye’de sosyal
medya kullanıcıları arasında araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmada güvenirlilik
testleri yapılmış ve alınan veriler doğrultusunda analizler yapılmıştır. Yapılan
testlerden güvenin ve bağımlılığın insanların internetten ürün satın almasını pozitif
yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.