dc.contributor.author |
Yılmaz, Yurtsever
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-28T14:07:23Z |
|
dc.date.available |
2019-05-28T14:07:23Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2294 |
|
dc.description.abstract |
Özel eğitimin bir grubu olan otizm spektrum bozukluğu gösteren bireylerin
eğitimleri gelişimsel açısından oldukça önemlidir. Bu çocukların eğitiminde
kullanılan önemli eğitimsel araçlardan bir de etkinlik çizelgeleridir. Gelişen teknoloji
özel eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitimlerinde de önemli katkılar sunmaktadır.
Geleneksel etkinlik çizelgeleri yerine tablet tabanlı etkinlik çizelgesi ile yapılan
uygulamanın etkililiği araştırmanın amacıdır. Bunun için İstanbul ilinde bir özel
eğitim kurumunda eğitim gören iki öğrenci katılımcı olarak belirlenmiştir.
Araştırmanın bağımlı değişkeni olarak 3 hedef davranış (tişört giyme, el yıkama ve
uçak yapma ve boyama) belirlenmiştir. Araştırma modeli tek denekli deneysel
desenlerden ABC desenine göre tasarlanmıştır. Uygulama sonucunda tablet ile
yapılan etkinlik çizelgelerinin dosya ile yapılan etkinlik çizelgelerine göre daha etkili
olduğu belirlenmiştir. İlerideki çalışmalarda tablet ile yapılan etkinlik çizelgelerinin
kullanımında etkili olabilecek farklı değişkenlerin etkisi araştırılabilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Otizm Spektrum Bozukluğu |
tr_TR |
dc.subject |
Etkinlik Çizelgesi |
tr_TR |
dc.subject |
Tablet Tabanlı Etkinlik Çizelgesi |
tr_TR |
dc.subject |
Tek Denekli Araştırma Modeli |
tr_TR |
dc.subject |
ABC Deseni |
tr_TR |
dc.subject |
Autism Spectrum Disorders |
tr_TR |
dc.subject |
Activity Schedule |
tr_TR |
dc.subject |
Tablet Based Activity Schedule |
tr_TR |
dc.subject |
Single Subject Research Model |
tr_TR |
dc.subject |
ABC Research Design |
tr_TR |
dc.title |
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA TABLET BİLGİSAYAR YOLUYLA SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİ İLE DOSYADAN SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİNİN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Individuals with a special need, autism spectrum disorders are very important in
terms of their development in primary education. One of the important educational
tools used in the education of these children is activity schedule. Developing
technology also provides important contributions to the education of individuals with
special needs. It is intended to investigate the effectiveness of using event schedule
with tablet based activity schedule instead of the traditional activity schedule. For
this reason, two students enrolled in a special education institution in the province of
Istanbul have been identified as participants. Three target behaviors (t-shirt wearing,
hand washing, airplane making and painting) were determined as dependent
variables of the research. The model of the study was designed according to the ABC
pattern from the single subject experimental designs. As a result of the application, it
was determined that the tablet based activity schedule was more effective than the
traditional activity schedule. In future studies, the effect of different variables that
may be effective in the tablet based activity schedule can be investigated. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
60 |
tr_TR |