DSpace Repository

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA TABLET BİLGİSAYAR YOLUYLA SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİ İLE DOSYADAN SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİNİN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Yurtsever
dc.date.accessioned 2019-05-28T14:07:23Z
dc.date.available 2019-05-28T14:07:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2294
dc.description.abstract Özel eğitimin bir grubu olan otizm spektrum bozukluğu gösteren bireylerin eğitimleri gelişimsel açısından oldukça önemlidir. Bu çocukların eğitiminde kullanılan önemli eğitimsel araçlardan bir de etkinlik çizelgeleridir. Gelişen teknoloji özel eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitimlerinde de önemli katkılar sunmaktadır. Geleneksel etkinlik çizelgeleri yerine tablet tabanlı etkinlik çizelgesi ile yapılan uygulamanın etkililiği araştırmanın amacıdır. Bunun için İstanbul ilinde bir özel eğitim kurumunda eğitim gören iki öğrenci katılımcı olarak belirlenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni olarak 3 hedef davranış (tişört giyme, el yıkama ve uçak yapma ve boyama) belirlenmiştir. Araştırma modeli tek denekli deneysel desenlerden ABC desenine göre tasarlanmıştır. Uygulama sonucunda tablet ile yapılan etkinlik çizelgelerinin dosya ile yapılan etkinlik çizelgelerine göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. İlerideki çalışmalarda tablet ile yapılan etkinlik çizelgelerinin kullanımında etkili olabilecek farklı değişkenlerin etkisi araştırılabilir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Otizm Spektrum Bozukluğu tr_TR
dc.subject Etkinlik Çizelgesi tr_TR
dc.subject Tablet Tabanlı Etkinlik Çizelgesi tr_TR
dc.subject Tek Denekli Araştırma Modeli tr_TR
dc.subject ABC Deseni tr_TR
dc.subject Autism Spectrum Disorders tr_TR
dc.subject Activity Schedule tr_TR
dc.subject Tablet Based Activity Schedule tr_TR
dc.subject Single Subject Research Model tr_TR
dc.subject ABC Research Design tr_TR
dc.title OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA TABLET BİLGİSAYAR YOLUYLA SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİ İLE DOSYADAN SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİNİN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Individuals with a special need, autism spectrum disorders are very important in terms of their development in primary education. One of the important educational tools used in the education of these children is activity schedule. Developing technology also provides important contributions to the education of individuals with special needs. It is intended to investigate the effectiveness of using event schedule with tablet based activity schedule instead of the traditional activity schedule. For this reason, two students enrolled in a special education institution in the province of Istanbul have been identified as participants. Three target behaviors (t-shirt wearing, hand washing, airplane making and painting) were determined as dependent variables of the research. The model of the study was designed according to the ABC pattern from the single subject experimental designs. As a result of the application, it was determined that the tablet based activity schedule was more effective than the traditional activity schedule. In future studies, the effect of different variables that may be effective in the tablet based activity schedule can be investigated. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 60 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account