dc.contributor.author |
ÖZKAN, Fikri
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-17T11:57:02Z |
|
dc.date.available |
2019-05-17T11:57:02Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2004 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmanın amacı, ortaokul yedinci ve sekizinci sınıflarında öğrenim görmekte
olan öğrencilerin, okulun kurumsal imajına ilişkin algıları ve aidiyet duygu düzeyleri
arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiş, amacı gerçekleştirmek için ilgili
alan taraması yapılmıştır. Veriler iki farklı ölçme aracı kullanarak toplanmıştır.
Bunlar “Okul İmaj Algısı Ölçeği” (OİAÖ), ve “Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği”,
(OADÖ)’ dir.
Araştırmanın çalışma evreni, İstanbul ili, Eyüp ilçesinde bulunan devlete ait orta
okulları oluşturmuştur. Araştırma, seçkisiz eleman örnekleme yöntemi ile belirlenen
7. ve 8.sınıflarında öğrenim gören toplam 428 öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir.
Veriler, SPSS 21 istatistiksel paket programı ile analiz edilmiştir. Değişkenler
arasındaki ilişkilerin analizinde Pearson momentler çarpımı ve gruplar arasındaki
farklılaşmaların analizinde bağımsız örneklemler t testi kullanılmıştır. İstatistiksel
analizler .05 ve .01 anlamlılık düzeyinde yürütülmüştür. Özellikle genel durumu
saptamak için aritmetik ortalama ( 𝑋 ) ve standart sapma (ss) değerleri ve
değerlendirme ölçütleri kullanılmıştır.
Örgütsel imaj ölçeğinin üç alt boyutunda (akademik çevre, fiziksel ve sosyal çevre,
toplumsal algılanma) puan ortalamaları birbiri ile karşılaştırıldığında en yüksek
akademik çevre tutum puanı olup, likert ölçek karşılığı “bazen” derecesinde ve
“orta” düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin algıladıkları fiziksel ve sosyal
çevre ile toplumsal algılanma puan ortalamaları boyutu, likert ölçek karşılığının da
“bazen” derecesinde ve “orta” düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Buna göre öğrencilerin
algıladıkları okullarının kurumsal imaj puanlarının gerek genel gerekse de tüm alt
boyutlarda orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır
Ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin okul aidiyet duyguları alt boyutlar
bazında değerlendirildiğinde, okula bağlılık ve reddedilmişlik duygusu puanlarının
likert ölçek karşılığının “doğru” derecesinde ve “yüksek” düzeylerde olduğu
sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu bulgulara göre, öğrencilerin hissettikleri okullarına aidiyet duygusu puanlarının
gerek genel gerekse de alt boyutlar bazında yüksek düzeyde olduğu sonucu ortaya
çıkmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
İmaj |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal imaj |
tr_TR |
dc.subject |
Okul imajı |
tr_TR |
dc.subject |
Aidiyet duygu düzeyi |
tr_TR |
dc.subject |
Okula aidiyet duygu düzeyi |
tr_TR |
dc.subject |
Image |
tr_TR |
dc.subject |
Institutional Image |
tr_TR |
dc.subject |
School Image |
tr_TR |
dc.subject |
Perception of Image |
tr_TR |
dc.subject |
Sense of belonging to schoo |
tr_TR |
dc.title |
ÖĞRENCİLERİN OKULLARININ İMAJINA İLİŞKİN ALGILARI VE AİDİYET DÜZEYLERİ (İSTANBUL EYÜP İLÇESİ ÖRNEĞİ) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The purpose of this research is to evaluate the relationship between the secondary
school students’ perceptions to their schools’ institutional image and their sense of
belonging.
Field research is conducted to reach the aim of this study together with the literature
search. Data is collected by two different methods. These are “Institutional Image
Scale” and “Sense of belonging to Institute Scale”.
The research study area is Eyup, Istanbul. Questionaire is accomplished with totally
428 middle-school students, who are in 7th and 8th grade.
Data analysis is performed by SPSS with 21 statistical programs on it. Pearson
moment multiplication and T-Test are applied to data and acceptance levels are .05
and .01. To see the whole picture, arithmetic mean and standard deviation values are
used for the assessment.
When the mean points of subcategories of institutional image scale (academic
environment, physical and social environment, public perception) compared, the
highest point is the academic environment point, Likert scale of it seems as
“rare/sometimes” and medium. Physical and social environment category’s Likert
scale result is also ‘rare/sometimes’ and “medium”. According to this, students’
perception to their schools in general and in all subcategories resulted as middle
level.According to the analysis result of the 7th and 8th grade students ‘sense of belonging
to their schools’, ‘belonging to his/her school’, ‘ignorance’ feelings are ‘true’ and
‘high’ with respect to Likert scale. The study revealed that in general and in all
subcategories, ‘the sense of belonging’ feeling are high for the students. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
58 |
tr_TR |