DSpace Repository

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN VE YÖNETİCİLERİNİN ZORBALIĞA İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI: BEŞİKTAŞ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author Yiğit, Resul
dc.date.accessioned 2019-05-17T06:56:36Z
dc.date.available 2019-05-17T06:56:36Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1973
dc.description.abstract Okul ortamının huzurlu ve güvenli olması öğrencilerin gelişimi için oldukça önemlidir. Okullarda yaşanabilecek olumsuz tecrübeler çocuklar üzerinde uzun ve kısa dönemde olumsuz etkiler yaratabilmektedir. Okul ortamını oldukça olumsuz etkileyen ve okulda huzuru bozan davranışların başında kuşkusuz zorbalık olayları gelmektedir. Zorbalığa olabildiğince erken dönemde müdahale edilmesi öğrencilerin ilerleyen dönemlerde bu davranışlarından kaçınmasına olumlu etkide bulunacaktır.Zorbalık bugün önemli sayıda öğrenci nüfusunu etkileyen ciddi bir kişisel, eğitsel ve sosyal problem olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda, öğretmenlerin ve yöneticilerin zorbalık olaylarına anında müdahale edebilecek yegane yetişkinler oldukları gerçeğine de göz önünde bulundursak, öğretmenlerin zorbalığa ilişkin tutumlarının ve bu vakalara verdikleri tepkilerin belirlenmesi oldukça önem kazanmaktadır. Öğretmenlerin zorbalık vakalarına müdahale ettiklerinde zorbalık olaylarının etkilerinin azaldığı ortaya çıkmaktadır. Bu özellikle zorbalıkla mücadele için oldukça önemlidir. Bu çalışmanın temel amacı ilkokul öğretmenlerin ve yöneticilerinin zorbalığa ilişkin tutumlar ve davranışlarını belirlemektir. Bunun için İstanbul, Beşiktaş ilçesindeki ilkokullarından 105 katılımcı ile görüşmeler yapılmış ve Okul Zorbalığına İlişkin Öğretmen Tutumları Ölçeği uygulanmıştır. Veriler Sosyal Bilimler için İstatistik Programı olan SPSS ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların okulda zorbalık davranışına ilişkin grupları oluşturan öğretmen ve yöneticilerin tutumları ile çeşitli demografik değişkenler arasında farklılık bulunmamıştır. Katılımcılar düşünce,davranış ve duygu toplam tutum puanları yüksek çıkmış olup katılımcıların istendik tutumlara sahip olduğu şeklinde yorumlanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Zorbalık tutumları tr_TR
dc.subject İlkokul tr_TR
dc.subject Öğretmenler tr_TR
dc.subject Okul yöneticileri tr_TR
dc.subject Attitudes towards bullying tr_TR
dc.subject Elementary school tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.subject Administrators tr_TR
dc.title İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN VE YÖNETİCİLERİNİN ZORBALIĞA İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI: BEŞİKTAŞ ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The safety and peacefulness of the school environment is very important in terms of proper child development. Negative experiences that children go through during school times can have negative effects on children in both short and long term. Bullying is one the most important events that can influence school environment negatively.Dealing with bullying earlier will affect the students positively to avoid such behaviours. Bullying today is accepted as a serious educational and social problem that affects a considerable population of students. In this respect, given that both teachers and school administrators are ones that can intervene to the problem in its very context, it is vital to determine the attributes and reactions of teachers and school administrators towards bullying.It is seen that when the teachers deal with bullying, the effects of bullying events decrease. This is very important for combating bullying. The basic aim of the present study is to determine the attributes and behaviors of primary school teachers and administrators towards bullying. In doing this, 105 teachers and administrators in İstanbul, Beşiktaş interviewed and the Survey of the Attributes of Teachers towards School Bullying was administrated. Datas are analyzed with SPSS which is statistics programme for Social Sciences. At the end of the survey, it was found no difference between the attributes of teachers and administrators forming groups of participants related to bullying behaviour at school and different demographic variables. The attribute points of the participants' opinions, behaviours and emotions are high and it is interpreted that the participants have the requested attributes. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 52 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account