DSpace Repository

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ORTAK SINAVLARINA GİRECEK ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAĞLANMA STİLLERİ İLE SINAV KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Show simple item record

dc.contributor.author Kaya, Murat
dc.date.accessioned 2019-05-17T06:24:02Z
dc.date.available 2019-05-17T06:24:02Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1969
dc.description.abstract Bu araştırmada ortaöğretim kurumları geçiş sistemi ortak sınavlarına girecek olan ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ile bağlanma stilleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca sınav kaygısının; cinsiyet, yaş, anne-babanın öğrenim durumu, ailenin aylık geliri, kardeş sayısı, ailedeki doğum sırası, 0-6 yaş arası bakım veren kişi, anne-babanın birlikte ya da ayrı yaşaması, dershaneye-kursa gitme durumu ve okuldaki başarı algısı gibi değişkenlere göre farklılıklaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul İli Fatih İlçesinde öğrenim gören 600 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılara araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ile birlikte Sınav Kaygısı Envanteri (Öner, 1990) ve İlişki Ölçekleri Anketi (Sümer ve Güngör 1999) uygulanmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde; dağılımın normal olduğu koşullarda pearson analizi, bağımsız gruplar t testi ve Anova (varyans analizi), Anova sonucunun anlamlı bulunduğu ve varyansların homojen olduğu koşullarda Scheffe analiz tekniği, dağılımların normal olmadığı durumlarda ise Kruskal Wallis-H analiz tekniği tercih edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre korkulu, kayıtsız, saplantılı ve güvenli bağlanma stilleri ile sınav kaygısı arasında anlamlı ilişkilerin olduğu; korkulu, kayıtsız ve saplantılı bağlanma stiline sahip öğrencilerin güvenli bağlanma stiline sahip öğrencilere oranla daha fazla sınav kaygısı yaşadıkları görülmüştür. Buna ek olarak öğrencilerin sınav kaygı düzeylerinin, anne-babanın öğrenim durumu, ailenin aylık geliri, kardeş sayısı, ailedeki doğum sırası, 0-6 yaş arası bakım veren kişi, anne-babanın birlikte ya da ayrı yaşaması gibi değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; buna karşılık cinsiyet, yaş, dershaneye-kursa gitme durumu ve okuldaki başarı algısı değişkenlerine göre ise anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Sınav Kaygısı tr_TR
dc.subject Bağlanma Stilleri tr_TR
dc.subject Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları tr_TR
dc.subject Test Anxiety tr_TR
dc.subject Attachment Styles tr_TR
dc.subject Common Exam For Transition To Secondary Education System tr_TR
dc.title ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ ORTAK SINAVLARINA GİRECEK ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAĞLANMA STİLLERİ İLE SINAV KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol In this study, the relationship between attachment styles and test anxiety of grade 8 students who will take the common exam for transition to secondary education system is researched. Besides, whether the test anxiety differentiates or not according to the variables like gender, age, parent’s state of education, family’s monthly income, number of siblings, birth order in the family, caregivers between ages 0-6, parents together or separately living, attending to private teaching institute-course case and success perception at school are researched. Sampling group of study is made up of 600 grade 8 students of 2014-2015 education term in Fatih district in Istanbul. Participators were conducted a Personal Information Form which is prepared by the researcher together with Test Anxiety Inventory (Oner, 1990) and Relationship Scales Questionnaire (Sumer and Gungor 1999). For analysing the data of the study; in normal distribution case, Pearson Correlation, independent group t test and ANOVA (Analysis of Variance) is performed; for meaningful results of ANOVA and in homogeny variance case, Scheffe Analysing Technique is performed and in deviational distribution case Kruskal Wallis-H Analysing Technique is performed. It is noted from the findings of the research that there is a meaningful relationship between fearful, dismissive avoidant, preoccupied and secure attachments styles and the test anxiety; when it is compared, fearful, dismissive avoidant and preoccupied attached students have more test anxiety than secure attached students. In addition to this, students’ test anxiety scales do not differ meaningfully according to parent’s state of education, family’s monthly income, number of siblings, birth order in the family, caregivers between ages 0-6 and parents together or separately living but on the opposite it differs meaningfully according to gender, age, attending to private teaching institute-course case and success perception at school tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 110 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account