dc.contributor.author |
Yılmaz, Ferhat
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-16T07:36:12Z |
|
dc.date.available |
2019-05-16T07:36:12Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1942 |
|
dc.description.abstract |
30.03.2012 Tarihinde yapılan yasal düzenlemelerle zorunlu eğitim 8 yıldan 12 yıla
çıkarılmış ve ilköğretim okulları ilkokul ve ortaokul olarak ikiye ayrılmıştır.
Öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin okul dönüşüm programı ile ilişkili olarak değişip
değişmediği literatürde merak edilen ve araştırılması gereken konulardan biridir.
Yapılan bu araştırmada genel anlamda öğretmenlerin okul dönüşümlerine yönelik
algıları tespit edilmeye ve bu algıların iş doyumu ile ne düzeyde ilişkili olduğu
belirlenmeye çalışılmıştır.
İstanbul İli Bakırköy, Zeytinburnu, Bağcılar ve Fatih İlçelerindeki ilkokul ve
ortaokullarda görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu
öğretmenler arasından seçilen 149 öğretmen de araştırmanın örneklemini teşkil
etmektedir.
Mevcut amaca ulaşmak üzere Minnesota iş tatmin ölçeği ve okul dönüşümü ile ilgili
bir mülakat formu uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 20 programına girilerek
mülakat sonuçları ile birlikte değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin genel olarak okul
dönüşüm programı hakkında olumlu görüş bildirdikleri ve iş tatmin düzeylerinin de
olumlu olduğu görülmüştür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Okul dönüşümü |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen |
tr_TR |
dc.subject |
İş doyumu |
tr_TR |
dc.subject |
School transition |
tr_TR |
dc.subject |
Teacher |
tr_TR |
dc.subject |
Occupational satisfaction |
tr_TR |
dc.title |
OKUL DÖNÜŞÜMÜNÜN ÖĞRETMENLERİN İŞ DOYUMU İLE İLİŞKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Compulsory education has been increased from 8 years’ to 12 years’ by legal
arrangements and primary schools have been separated into two as primary school
and secondary school since 3 March , 2012. The subject which has been wondered
about and has to be studied on in education literature is whether teachers’
occupational satisfaction levels have changed or not related with school transition
programme.
In this research, teachers’ perception towards school transition will be identified in
general and on which level these perceptions are related with their occupational
satisfaction will also be defined.
The teachers employed in primary and secondary schools in Bakırköy, Zeytinburnu,
Bağcılar and Fatih, the districts in city of İstanbul, consist of the research
population.149 Teachers who have been selected among these teachers constitute
research sample.
In order to reach the goal, Minessota Occupational Satisfaction Questionnaire and
an interview form related with school transition programme have been implemented.
Questionnaire results have been entered on SPSS20 programme and also have
been evaluated with interview results. In general, teachers have declared positive
opinion about school transition programme and it’s also been observed that their
occupational satisfaction level is positive. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
60 |
tr_TR |