Özet:
Bu araştırmada, ortaöğretimdeki birçok lise türünden biri olan Teknik liselerde
öğrenim gören öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutumlarının cinsiyet ve alan
değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Teknik lise öğrencilerin biyoloji
dersine yönelik tutumlarını belirlemek için, Koçakoğlu ve Türkmen (2010)
tarafından geliştirilen “Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve 3 maddeden
oluşan “Kişisel Bilgiler Formu” kullanılmıştır. Tutum ölçeğinin Cronbach-Alfa
güvenirlik katsayısı 0,94’tür. Ölçek, İstanbul ilinin Bayrampaşa İlçe Milli Eğitim
Müdürlüğü’ne bağlı tüm Teknik Liselerine 2013-2014 eğitim öğretim yılının II.
Döneminde öğrenim gören 945 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonuçları SSPS
programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Teknik lise öğrencilerinin
tutumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Kız ve erkek öğrencilerin tutumları
arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin okuduğu alanlara göre
tutumlarına bakıldığında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. RTV alanında okuyan
öğrencilerin hem Bilgisayar alanı öğrencileri hem de Diğer (Harita, Mobilya, Kimya
Elektrik-Elektronik ve Makine Teknolojisi) alanları öğrencilerinin puanları arasında
RTV lehine, Elektronik ve Diğer kategorisindeki alanlarda okuyan öğrencilerin
puanları arasında ise Elektronik lehine anlamlı fark bulunmuştur. Bunların dışındaki
alanlarda anlamlı bir fark bulunamamıştır.