Abstract:
Tüketici davranışı, tüketiciye verilen bir hizmet veya üründen beklediği faydayı giderip
gidermediği konusuyla ilgilidir. Tüketici davranışı, kapitalizmin egemen olduğu günümüzün
getirdiği rekabet ortamında göz önüne alınması gereken en temel kavramlar arasında ilk
sıralarda yer almaktadır.
Bu rekabet ortamında, tüketiciyi üretilen mal veya hizmeti satın almaya yönlendiren ihtiyaçlar
mevcuttur. Fakat bu ihtiyaçlar, farklı tüketiciler tarafından çeşitli şekillerde anlaşılmakta ve bu
farklı anlaşılmalar da ürünü satın alacak kişilerde, satın alma kararı verirken birbirinden
değişik güdüleri harekete geçirmektedir.
Reklamın tüketicileri satın almaya teşvik etmesi ve ürünün markalaşma üzerindeki etkisi
herkes tarafından bilinen bir gerçek durumundadır. Markalar yaptıkları reklam kampanyaları
ile tüketicileri satın almaya yöneltmek istemektedirler. Irak’a ihracat yapan Türk markalarının
yürüttüğü reklam kampanyalarının satın almaya etkisinin olması beklenmektedir.
Bu çalışmada Irak’a ihracat yapan Türk markalarının yürüttüğü reklam kampanyalarının satın
alma üzerindeki rolü araştırılmıştır