dc.contributor.author |
Akindoyin, Temiyato Abiodun
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-13T07:01:48Z |
|
dc.date.available |
2019-05-13T07:01:48Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1874 |
|
dc.description.abstract |
The concept of corporate social responsibility is an emerging management philosophy
which describes how corporations adopt social factors to their commercial operations
without jeopardizing the interest of its investors and other stakeholders. It is based on
this premises that the researcher seek to review and evaluate the contributions and
effects of CSR in the modern day business performance especially from the developing
economies perspectives, which has limited researches and literatures due to the fact that
most writers believed the concept is more prominent with the west and developed
economies. The concept of CSR in management emanated from the need to address
corporate governance, corporate sustainability, corporate citizenship and also ensure
smooth communication and relationships amongst its stakeholders.
To some scholars CSR is just one aspect of marketing management which addresses
how the corporation relates to its public called public relations in a bid to satisfy the
stakeholders of the organization which includes the customers, the NGOs, and the host
community. The case of Nigeria in this thesis is of important on CSR perspective in
Africa because Nigeria is the most populous nation in Africa and with the biggest
market. Also, banking sector is an important sector which oil the wheel of the economy
because Nigeria and most African Nations are import base economy with limited
productive activities. The study then focus on how the incorporations of CSR concept
into the policy thrust of bank in Nigeria affects their profitability using Return on Asset,
Return on equity and Profit after Tax as dependent variables, while the CSR engagement
of the bank taking from the stakeholders perspectives are use as the independent
variables. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCE |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate Social Responsibility |
tr_TR |
dc.subject |
Developing Economies |
tr_TR |
dc.subject |
Return on Asset |
tr_TR |
dc.subject |
Return on Equity |
tr_TR |
dc.subject |
Profitability |
tr_TR |
dc.subject |
Stakeholders |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate Citizenship |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate sustainability |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
tr_TR |
dc.subject |
Gelişmekte olan ekonomiler |
tr_TR |
dc.subject |
Varlık Geri Dönüşü |
tr_TR |
dc.subject |
Özkaynak |
tr_TR |
dc.subject |
Kârlılık |
tr_TR |
dc.subject |
Menfaat Sahipleri |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal Vatandaşlık |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal sürdürülebilirlik |
tr_TR |
dc.title |
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND FINANCIAL PERFORMANCE IN DEVELOPING ECONOMY: THE NIGERIA BANKING SECTOR EXPERIENCE |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı gelişmekte olan bir yönetim felsefesi evlat nasıl
tanımlanacağına ilişkin şirketler sosyal faktörler ticari işlemleri ilgi tesislerinizde
bulunan, yatırımcılar ve diğer paydaşlar. Bu sistem temel olarak bu tesislerde,
araştırmacı için arayışında gözden geçirin ve değerlendirin katkıları ve etkileri CSR
modern iş günü performans özellikle gelişmekte olan ekonomiler perspektifler, hangi,
sınırlı araştırma ve edebiyatları, çoğu yazar, kavram, batı ile daha dikkat çekici ve
gelişmiş ekonomiler. CSR kavramını yönetim yayılmak, üstesinden gelmek için ihtiyaç
duyduğunuz kurumsal yönetişim, kurumsal sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık ve
kesintisiz iletişim ve ilişkileri ve paydaşlarına arasında yer alıyor.
Bazı araştırmacıların CSR için sadece bir pazarlama yönetimi nasıl giderir, şirket adlı
kamu ile ilgili halkla ilişkiler konusunda paydaşlar karşılamak için kuruluşun
müşterilerin içeren, Sivil Toplum Kuruluşları, ve ana topluluk. Nijerya'da ise bu tez,
Afrika'da önemli çünkü KSS açısından en yoğun nüfuslu Nijerya'da, Afrika'da ülke ve
en büyük pazar. Ayrıca, bankacılık sektörü, önemli bir sektörü yağ, tekerlek, ekonomi
çünkü Nijerya ve en Afrika ülkeleri ithalat bankası ekonomi ile sınırlı üretken
faaliyetler. Bu çalışmada nasıl odaklanın nin devamı CSR kavramı dikkate Nijerya'da,
politikasının baskı banka Kullanarak verimliliklerini artırabilirler ilgilendirir Varlık Geri
Dönüşü, Özkaynak Kârlılığı ve Vergi sonrası kar bağımlı değişkenler olarak, CSR
sırasında devreye alarak, banka, menfaat sahiplerinin yönetime bakış açısı, bağımsız
değişkenler olarak kullanın. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
123 |
tr_TR |