DSpace Repository

KÜRESELLEŞMENİN EKONOMİK BOYUTU VE FİLM ENDÜSTRİSİ İLİŞKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author Gökdemir, Nalan
dc.date.accessioned 2019-05-13T06:30:57Z
dc.date.available 2019-05-13T06:30:57Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1869
dc.description.abstract Günümüzde sinema sanatsal yönünden daha çok ekonomik bakımdan gündemde hayatını sürdürmektedir. Sinemanın bir endüstriye dönüşmesiyle birlikte, sinemanın yapımı dışında en önemli süreç, dağıtım aşamasıdır. Ancak bu dağıtım aşaması, sinema salonu, televizyon, internet gibi çeşitli kanallar yoluyla olabilmektedir. 2000 yılı sonrası sinema gittikçe artan bir ilgi uyandırmaya başlamıştır. Sinema seyircisi artmaya ve reklam gibi pazarlama araçları ile seyirciye daha çok ulaşılmaya çalışılmıştır. İletişim teknolojinin artması ile, sinema kanalları çeşitlenmiş, gelişmiş ve artmıştır. Sinema her geçen Türkiye'de bir pazarlama aracı olarak hemen her kitleye ulaşmaktadır. Günümüzde, dağıtım kanalları şirketler aracılığı ile yapılmaktadır. Bu çalışmada Türk sinemasında pazarlama açısından dağıtım faaliyetleri ve uygulanan pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucu olarak, son yılların tek dev sektörü sinema olduğu görülmektedir. Bu etkileşimin artması, son yılların fenomeni olan iletişim teknolojileri sayesinde çok geniş kitlerde etkili olabilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Küreselleşme tr_TR
dc.subject Türk Sineması tr_TR
dc.subject Dağıtım Kanalları tr_TR
dc.subject Reklam tr_TR
dc.subject Globalization tr_TR
dc.subject Turkish Cinema tr_TR
dc.subject Distribution Channels tr_TR
dc.title KÜRESELLEŞMENİN EKONOMİK BOYUTU VE FİLM ENDÜSTRİSİ İLİŞKİSİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Cinema keeps its life in terms of economy rather than its artistic aspect in today. With the tranformimg an industry of cinema, excluding cinema production, the most important process is its distrubution. However, this distrubution is through cinema hall, Television and the internet in today. After 2000, cinema has begun to evoke an increasing corcern more and more. While audience of cinema, with the marketing tools like advertising it is tried to reach the audience. With the increasing the communication technologies, cinema channels are varied, developed and have increased. Cinema, each passing day, in Turkey, as a marketing tool, reaches almost all masses. Today, the distrubution channels are made through the companies. In this study, in Turkish cinema in terms of marketing, it is examinde the distrubution activities and the adopted marketing activities. As a result of this study, the huge sector of the last years is the cinema. The increasing of this interaction is through the communication technologies that are phenomenon of the last years. In this case, cinema reaches the widen masses. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 117 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account