dc.contributor.author |
Gökdemir, Nalan
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-13T06:30:57Z |
|
dc.date.available |
2019-05-13T06:30:57Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1869 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde sinema sanatsal yönünden daha çok ekonomik bakımdan
gündemde hayatını sürdürmektedir. Sinemanın bir endüstriye dönüşmesiyle
birlikte, sinemanın yapımı dışında en önemli süreç, dağıtım aşamasıdır.
Ancak bu dağıtım aşaması, sinema salonu, televizyon, internet gibi çeşitli
kanallar yoluyla olabilmektedir.
2000 yılı sonrası sinema gittikçe artan bir ilgi uyandırmaya başlamıştır.
Sinema seyircisi artmaya ve reklam gibi pazarlama araçları ile seyirciye daha
çok ulaşılmaya çalışılmıştır. İletişim teknolojinin artması ile, sinema kanalları
çeşitlenmiş, gelişmiş ve artmıştır. Sinema her geçen Türkiye'de bir
pazarlama aracı olarak hemen her kitleye ulaşmaktadır. Günümüzde, dağıtım
kanalları şirketler aracılığı ile yapılmaktadır.
Bu çalışmada Türk sinemasında pazarlama açısından dağıtım faaliyetleri ve
uygulanan pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucu olarak,
son yılların tek dev sektörü sinema olduğu görülmektedir. Bu etkileşimin
artması, son yılların fenomeni olan iletişim teknolojileri sayesinde çok geniş
kitlerde etkili olabilmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Küreselleşme |
tr_TR |
dc.subject |
Türk Sineması |
tr_TR |
dc.subject |
Dağıtım Kanalları |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
Globalization |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish Cinema |
tr_TR |
dc.subject |
Distribution Channels |
tr_TR |
dc.title |
KÜRESELLEŞMENİN EKONOMİK BOYUTU VE FİLM ENDÜSTRİSİ İLİŞKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Cinema keeps its life in terms of economy rather than its artistic aspect in
today. With the tranformimg an industry of cinema, excluding cinema
production, the most important process is its distrubution. However, this
distrubution is through cinema hall, Television and the internet in today.
After 2000, cinema has begun to evoke an increasing corcern more and
more. While audience of cinema, with the marketing tools like advertising it is
tried to reach the audience. With the increasing the communication
technologies, cinema channels are varied, developed and have increased.
Cinema, each passing day, in Turkey, as a marketing tool, reaches almost all
masses. Today, the distrubution channels are made through the companies.
In this study, in Turkish cinema in terms of marketing, it is examinde the
distrubution activities and the adopted marketing activities. As a result of this
study, the huge sector of the last years is the cinema. The increasing of this
interaction is through the communication technologies that are phenomenon
of the last years. In this case, cinema reaches the widen masses. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
117 |
tr_TR |