dc.contributor.author |
Gülten, Gülşen
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-11T13:02:25Z |
|
dc.date.available |
2019-05-11T13:02:25Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1856 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde iç kontrol ve uygulaması ile ilgili küresel düzeyde standartlar oluşturulmuş olup; Türk kamu yönetiminde 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile yürürlüğe girerek uygulanmaya başlanmıştır. Söz konusu bu kanun Türkiye’deki kamu kurumlarının kamu kaynaklarını ekonomik, verimlilik ve etkililik kriterlerine uymasını sağlamak adına düzenlemeler yapılmıştır. Bu tez çalışmamda kamu kurumlarının bir kolu olan Belediyelerde iç kontrol sistemi ile ilgili mevzuatlar neticesinde bilgilendirme yapmayı ve bu iç kontrol sisteminin kurumun hem iç hem dış sistemlerinde neler meydana geldiği araştırması yapılmış ve konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler verilmiştir.
Tüm bu çalışmalar yapılırken Belediyelerde iç kontrol sisteminin uygulaması açısından hangi noktada olduğu anlaşılması adına Türkiye’de iç kontrol sisteminin merkezi uyumlaştırma görevi olarak Maliye Bakanlığı verileri incelenmiş ve gerekli rehberler dikkate alınarak çalışmalar yapılmıştır. Ayrıca bazı belediyelerin iç kontrol uyum ve eylem planları gözden geçirilmiş ve sayıştayın iç kontrol üzerindeki rolü incelenmiştir. Yine İç Kontrol Uyum Eylem Planı rehberleri doğrultusunda iç kontrol aşamaları hakkında bilgiler verilmiş ve bunun merkezi uyumlaştırma noktasında yaşanan sorunlardan bahsedilmiştir. Türk kamu yönetiminde iç kontrolün doğru tanımlanması, sağlıklı kurulması ve etkin uygulanması süreçlerinin birbirilerini tamamlamaları gerektiği hakkında bilgiler verilmiştir.
Tüm bu veriler ışığında iç kontrol ile ilgili Türkiye’de ileriye dönük neler yapılabileceği, Avrupa Birliği normları da dikkate alınarak irdelenmiştir ve çözüm önerileri getirilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
İç Kontrol |
tr_TR |
dc.subject |
İç Denetim |
tr_TR |
dc.subject |
Ön Mali Kontrol |
tr_TR |
dc.subject |
İç Kontrol Eylem Planı |
tr_TR |
dc.subject |
Internal Control |
tr_TR |
dc.subject |
Internal Check |
tr_TR |
dc.subject |
Frontal Financial Control |
tr_TR |
dc.subject |
Operation Plan of Accounting Control |
tr_TR |
dc.title |
BELEDİYELERDE İÇ KONTROL SİSTEMİNİN 5018 SAYILI KANUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Nowadays, Internal Control and its applications constitute their own standarts at the a global scale, and it came into force by the 5018.th low of the Financial public Administration and Control Law of Turkish Public Administiraiton. By the means of this law, Turkish puclic foundation’s are provided to use more efficient and more economic of their resources. In my thesesis work; I prepared Internal Control system and related laws about Municipilty which is the part of puclic foundations. Moreover to that; detailed informations had given about the both inside and outside of the self-contol system.
During the all of this study; Financial Ministery’s data and guides are examined in order to understand the reached point of the self control system and compability between local Municipilaties and Ministery. Also some Municipilty’s compliance and action plans are revised and the role of the Court of Auditors about Internal Control is examined.
Moreover to that, accordance to the integration action plan guides, some informations given about their phases and at the point of that some centralization interation problems are mentioned. Turkish public administration system of internal control to be define correctly and must be well-orginised throught the complement of each other.
In the light of this data; about the internal control, , what can we done prospectively in Turkey by taking out the norms of European Uninon and, solutions were introduced. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
115 |
tr_TR |