dc.contributor.author |
Dur, Burcu
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-11T12:53:11Z |
|
dc.date.available |
2019-05-11T12:53:11Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1854 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı liselerde görev yapan öğretmenlerin motivasyon
düzeyleri ile motivasyon ve okul kültürü arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Araştırma nicel bir çalışmadır ve tarama yöntemi ile anket tekniği
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul ili Avrupa yakası, örneklemi ise
İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan 3 eğitim bölgesinden eşit şartlarda
olmak üzere rastgele seçilen öğretmenler arasından gönüllülük esası temel
alınarak belirlenmiştir. Veri toplama araçları uzman görüşü alınarak
hazırlanmış kişisel bilgi formu, motivasyon ölçeği ve okul kültürü ölçeği
kullanılmıştır. Motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla kullanılan ölçek
İnce (2003) tarafından, okul kültürü ölçeği ise Glaser, Zamanou ve Hacker
(1987) tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen bilgilerin analizinde ise SPSS
16.0 programı kullanılmış ve frekans analizi, t Testi, ANOVA ve regrasyon
analizi yapılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre Okul kültürü ile motivasyon arasında ilişki
bulunmuştur. Ayrıca motivasyon ve okul kültürü ölçekleri puanlarına göre
cinsiyet, medeni durum ve mesleki kıdem değişkenlerinde anlamlı fark
bulunamamıştır. Ancak okul kültürü ölçeği temel alındığında yaş değişkenleri
arasında anlamlı fark bulunmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Okul kültürü |
tr_TR |
dc.subject |
Motivasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Lise |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
İlişki |
tr_TR |
dc.subject |
The school culture |
tr_TR |
dc.subject |
Motivation |
tr_TR |
dc.subject |
High School |
tr_TR |
dc.subject |
Education |
tr_TR |
dc.subject |
Relation |
tr_TR |
dc.title |
LİSE ÖĞRETMENLERİNİN MOTİVASYON DÜZEYİ VE MOTİVASYON DÜZEYİ İLE OKUL KÜLTÜRÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The aim of this research was to analyze the relation between the level
of motivation of the high school teachers and the school culture.
The research was a qyantitative work and survey technique was used.
The universe of the research was Europe part of İstanbul and the sample
was defined among the teachers who were chosen randomly from if from the
three education district in Europe part of İstanbul depending on their
volunteering. The data collection materials were demographic form which
were prepared depending on expert views, the scale of the motivation and
the scale of the school culture. The scale that was used to define the level of
the motivation developed by İnce (2003). The scale of the school culture was
developed by Glaser, Zamanov and Hacker. The analysis of data were done
by statistical programe SPSS 16 inculiding frequecy analysis, t- test, Anova,
and regration analysis.
Consequently, there was a significant between the school culture and
motivation. Besides that there was a significant difference between school
culture and age of the teachers. But there was no difference between the
school culture and the motivation in the changeable factors such as the
gender, civilized situation and professional seniority. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
84 |
tr_TR |