Abstract:
Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında sürdürülen müzik dersinin bu
kurumlarda görev yapan müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda öğrenciler
üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada ayrıca 1071
Malazgirt savaşından itibaren Anadolu coğrafyasında kurulan Anadolu Selçuklu
Devleti, Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti’nde dönemin örgün ve yaygın eğitim
kurumlarında yürütülen müzik eğitiminin tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve
gelişimine de değinilmiştir. Ayrıca tarihsel süreç içerisinde öğrencilerin müzik
eğitimine ne derecede ilgi duydukları ne tarz bir eğitim sistemine tabi tutuldukları ve
müzik eğitimini alma amaçları araştırma kapsamında belirlenmeye çalışılmıştır.
Ortaöğretim kurumlarında sürdürülen müzik dersinin bu kurumlarda görev
yapan müzik öğretmenlerinin görüşlerine bağlı kalınarak öğrenciler üzerindeki
etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmış bu araştırmada, öğretmen görüşlerini
belirlemek için uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmış yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ulaşılan sonuçlar literatür taramasına bağlı
olarak ulaşılan ve araştırma konusu ile paralellik gösteren çalışmaların sonuçları ile
büyük oranda benzerlik göstermektedir. Ayrıca, ortaöğretim kurumlarında sürdürülen
müzik eğitiminin yetersiz olduğu saptanmıştır.