Abstract:
Sosyal medya, internette ve elektronik ortamlarda diğer insanların
deneyimlerini, bilgilerini paylaşmak ve tartışmak amacıyla kullanılmaktadır.
Sosyal medya araçları son dönemlerin en çok tercih edilen dijital mecrasıdır.
Şirketlerin hem tüketicileri hakkında çok daha detaylı bilgi edinebilmesini hem
de ürünleri hakkında yapılan yorumları tüketicilerin tutumlarını, tercihlerini,
yaşamlarını ve isteklerini takip edebilmelerini sağlamaktadır. Sosyal medya
ağları artık herkes tarafından her yerde kullanılabilmektedir. Günümüzde en
çok kullanılan sosyal medya ağları Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin ve
Youtube’dur. Tüm sektörler gibi halkla ilişkilerde sosyal medyanın önemini
anlamış, sosyal medya mecralarını ve sosyal medyayı pazarlama amaçlı
kullanmaya başlamıştır. Bu nedenle araştırma da halkla ilişkilerde sosyal
medya kullanımı ve sosyal medyada pazarlama ele alınmıştır. Ayrıca
araştırmada bir halkla ilişkiler ajansı ve bir reklam ajansı ile sosyal medya
kullanımı ve sosyal medya pazarlaması ile ilgili mülakat yapılmıştır.
Araştırmanın amacı, halkla ilişkilerin sosyal medyayı kullanımı ve halkla
ilişkiler ajansı ile reklam ajansının sosyal medya kullanımının
karşılaştırılmasıdır. Ajanslar ile yapılan mülakatlar sonucunda reklam
ajansının sosyal medyayı daha aktif ve daha bilinçli kullandığı görülmektedir.
Ajanslar yaptıkları çalışmalarda, çalıştıkları kurumlardaki halkla ilişkiler
uzmanı, pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı ile beraber
çalışmaktadır. Ajanslar tarafından en çok Instagram ve Facebook
kullanılmaktadır. Böylelikle halkla ilişkiler ajansı ve reklam ajansının sosyal
medyayı kullanımı ve ajansların pazarlama amaçlı yaptıkları çalışmalar
incelenmiştir.