DSpace Repository

5-7 YAŞ GRUBUNDAN OLUŞAN 1. SINIFTAKİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Taşçı, Murat
dc.date.accessioned 2019-05-10T11:15:03Z
dc.date.available 2019-05-10T11:15:03Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1823
dc.description.abstract Sosyal beceriler bir amaca yönelik davranışlardır. Çocuğun sosyal yönden gelişmesi onun yetişkinlik yıllarındaki sosyal yaşantısını da etkiler. Sosyal yeterlik yetişkinlik döneminde en fazla ihtiyaç duyulan olgulardandır. Sosyal becerileri yeterince gelişmemiş olan kişi, toplumda birlikte yaşadığı diğer insanlarla sağlıklı bir iletişim kuramaz. Sosyal becerinin eksikliği, çocuklar ve ergenler için önemli bir engel olarak kabul edilmektedir. Özellikle 48–60 ay arası çocukların gelişiminde bu faktör ortaya çıkar. Çocukların ve ergenlerin sosyal beceri zorlukları, sosyal kaçınma, depresyona bağlı düşük motivasyon gibi faktörlerin birleşmesiyle ortaya çıkmaktadır. Kendine güvenen ve rahat çocuklar endişeli çocuklara göre daha popülerdirler. Yetersiz sosyal ve duygusal gelişime ve işleve sahip olanlar ile düşük sosyal beceriye sahip çocuk ve ergenler bu durumlarını yetişkinlikte de sürdürmektedirler. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Sosyal Yeterlik tr_TR
dc.subject Sosyal Beceri tr_TR
dc.subject 48–60 Ay Arası Çocuklar tr_TR
dc.subject Duygusal Gelişme tr_TR
dc.subject Sosyal Kaçınma tr_TR
dc.subject Social competence tr_TR
dc.subject Social skills tr_TR
dc.subject 48-60 mont-old children tr_TR
dc.subject Emotional development tr_TR
dc.subject Social avoidance tr_TR
dc.title 5-7 YAŞ GRUBUNDAN OLUŞAN 1. SINIFTAKİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Social skills are purpose oriented behaviours. A child’s social development effects his/her social life as an adult. Social competense is mostly needed in adolescence. An individual that has not developed sufficient social skills lack the ability to interact with other individuals in society and his/her relatives. The lack of social skills is considered as an obstacle for both children and adoloscents. It especially occurs with 48-60 month-old children. Children’s and adoloescents’ social incompetancy stem from various factors such as social avoidance, low motivation stemming from depression. Thus, self-confident and cheerful children are prone to be more popular than the ones who have worries. Moreover it is discovered that children and adolescents that have the lack of social and emotional skills tend to continue these behaviours in adulthood. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 74 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account