dc.contributor.author |
Şartekin Karasu, Tuğçe Pelin
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-10T08:14:18Z |
|
dc.date.available |
2019-05-10T08:14:18Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1810 |
|
dc.description.abstract |
Bu yüksek lisans tezinde yönetmenlik kavramının ortaya çıkışı ile birlikte
esas olarak günümüz tiyatrosunda önemli bir tiyatro adamı olan Mehmet
Birkiye’nin yaşam serüveni içerisindeki sanatçı, akademisyen kimlikleri
incelemiştir.Araştırmanın kuramsal niteliği, yönetmenin kendi üslubunun
incelenmesi,sahne üzerinde uyguladığı ve yönteme dönüşen tekniklerinin
ortaya konulması üzerine temellendirilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanaraktiyatro yönetmenliği kavramı
çerçevesinde Mehmet Birkiye’nin reji anlayışına farklı açılardan bakma
olanağı doğar. Bu çerçevede tiyatroda eğitimin yeri, bir sanatçının kendini
yetiştirme süreci, seyirci sahne ilişkisi, oyuncu yönetmen bütünlüğü gibi öne
çıkan kavramlar bu yaşam öyküsü ile birleşerektezin çıkış noktasını
oluşturmuştur.
Bu çalışma sonucunda, Mehmet Birkiye’nin sanat hayatının sanatçı adayları
ve hatta sanatçıların bizzat kendisi için yol gösterici olması hedeflenmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Tiyatro |
tr_TR |
dc.subject |
Tiyatro Eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Oyunculuk Sanatı |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetmenlik |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitmenlik |
tr_TR |
dc.subject |
Theater |
tr_TR |
dc.subject |
Theater education |
tr_TR |
dc.subject |
The art of acting |
tr_TR |
dc.subject |
Directorship |
tr_TR |
dc.subject |
Theater management |
tr_TR |
dc.title |
MEHMET BİRKİYE’NİN YÖNETMENLİK ANLAYIŞI ÜZERİNE BİR İNCELEME |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The artistic and academic identities of Mehmet Birkiye, who is an important
person of the contemporary theater, in the course of his life adventure is
studied in this master thesis along with the emergence of the concept of
directorship. The theoretical quality of the study was based on examining the
unique style of the director and revealing the techniques that he uses on the
stage which transform into methods.
Based on the findings of the study, it will be possible to approach Birkiye’s
understanding of stage management from different aspects in the frame of
stage directorship. Some highlighted concepts like the significance of training
in theater, the process of an artist’s self-improvement, the audience-stage
relationship, and the player-director integrity constitute the main points of the
thesis along with this story of life.
It is aimed that Mehmet Birkiye’s art life will guide prospective artists and
Birkiye’s himself. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
167 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
ŞARTEKİN KARASU, Tuğçe Pelin. Mehmet Birkiye’nin Yönetmenlik Anlayışı
Üzerine Bir İnceleme, Yüksek Lisans Bitirme Tezi, İstanbul, 2014. |
tr_TR |