Abstract:
İnsanlık tarihi değişik toplumların ve toplumsal yapıların evrimine bağlı olarak
farklı kültürlere sahip olmuştur. İnsanlar toplumları, toplumlar kültürleri, kültürler de
markaları etkilemektedir. Markaların kültürlerden etkilendiği gerçeğinden hareketle,
bu iki kahve markasının logoları göstergebilimsel olarak incelenmiştir. Özellikle
uluslararası bir marka olan Starbucks daha global imgeler sergilemektedir. Kahve
Dünyası ise daha yerel imgeler sergilemektedir.
Seçilen iki kahve evinin marka iletişimi, ürünün doğru hedef kitlesine
ulaştırılabilmesi için önem taşımaktadır. Çok uluslu küresel kuruluşlar, hedef kitle ile
iletişime girebilmek için görsel algılamanın önemini vurgulamaktadır. Bu nedenle
logolar kurumların ve ürünlerinin hatırlanabilir olmasında önemlidir. Küresel bir marka
olan Starbucks ile yerel bir marka olan Kahve Dünyası logoları göstergebilimsel
olarak incelenmiştir. Starbucks logosu soyut algı, Kahve Dünyası logosu somut algı
oluşturmaktadır ve markalarının var olan imajlarıyla örtüşmektedirler.