dc.contributor.author |
Karaoğlu, Tuğba
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-07T14:08:00Z |
|
dc.date.available |
2019-05-07T14:08:00Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1747 |
|
dc.description.abstract |
Yapay Zeka, günümüzde bilgisayar bilimlerinin en gözde dallarından biridir ve yapay zeka bilim dalı, makinelerin zeki davranmalarını sağlamaya çalışarak onların daha çok ve daha çeşitli sorunlarla tek başlarına başa çıkmalarını sağlar. Şüphesiz ki günümüzde yapay zekanın gelişmesindeki payı en yüksek olan sektörlerden biri ise bilgisayar oyunları sektörüdür. Günümüzdeki bilgisayar oyunları dünya satranç şampiyonlarını ve dama ustalarını bile yenebilmektedir. Bu motivasyon ile yola çıkılan bu çalışmada öncelikle yapay zekanın tanımı irdelenmiş, oyunlarda kullanılan yapay zekaya yardımcı arama metodları ortaya konmuş ve sudoku probleminin algoritma tasarımına farklı bir yaklaşım modeli işlenmiş ve bunun uygulaması yapılmıştır |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yapay Zeka |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgisayar Oyunları |
tr_TR |
dc.subject |
Sodoku Oyunu |
tr_TR |
dc.subject |
Derinlik Öncelikli Arama |
tr_TR |
dc.subject |
Artificial Intelligence |
tr_TR |
dc.subject |
Computer Games |
tr_TR |
dc.subject |
Sudoku Problem |
tr_TR |
dc.subject |
Depth-First Search |
tr_TR |
dc.title |
SUDOKU PROBLEMİNİN ALGORİTMA TASARIMINA YAPAY ZEKA DESTEKLİ YENİ BİR YAKLAŞIM MODELİ VE UYGULAMASI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Artificial Intelligence is one of the most popular branches of the computer science and it aims to make machines act intelligently, rendering them able to cope with more in number and more complex problems by themselves. Without a doubt, one of the most active sectors which aid artificial intelligence development today is the video game sector, which created programs that can beat world chess champions and checkers masters. This work is a quest motivated by these causes, which first identifies artificial intelligence, then explain the computation methods that aid artificial intelligence science and sudoku game has been programmed using a different algorithm structure. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
76 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
SUDOKU PROBLEMİNİN ALGORİTMA TASARIMINA YAPAY ZEKA DESTEKLİ YENİ BİR YAKLAŞIM MODELİ VE UYGULAMASI
Tuğba KARAOĞLU
İstanbul Aydın Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
Danışman: Doç. Dr. Ahmet BABANLI
Ekim, 2012 |
tr_TR |