Abstract:
ĠĢletmeler ve yöneticiler çalıĢanlardan her zaman en yüksek verimi almak
isterler. ÇalıĢanlardan en yüksek verimi elde etmek için de motivasyonlarını her
zaman yüksek tutmalıdırlar. ÇalıĢanların motivasyonlarını yüksek tutmak için onların
ihtiyaçlarını gidermek, beklentilerini dinlemek, istedikleri çalıĢma koĢullarını
sağlamak gerekir.
Bu çalıĢmanın amacı, demografik özelliklerine göre çalıĢanların motivasyonunu
etkileyen faktörleri bulmak ve bu faktörlere göre çalıĢanların motivasyonunu arttıran
faaliyetler yapmaktır. Bu doğrultuda ilk önce motivasyon konusu ile ilgili literatür
taraması yapılarak çalıĢmanın kuramsal kısmı tamamlanmıĢtır. Daha sonra
çalıĢmanın uygulamalı kısmı yapılmıĢtır. Uygulamalı kısım Ġstanbul BüyükĢehir
Belediyesi Avrupa yakasına bağlı sosyal tesislerinde çalıĢan personel üzerinde
yapılmıĢtır.
AraĢtırmanın sonuçları incelendiğinde, motivasyon ile motivasyonun ölçeğinin
alt boyutları olan beĢ faktör (yönetim, iĢ güvencesi, kurumsal, psiko-sosyal, ücret)
arasında istatiksel olarak anlamlı bir iliĢki olduğu görülmüĢtür.