dc.contributor.author |
Konya, Enes Veysel
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-06T12:49:46Z |
|
dc.date.available |
2019-05-06T12:49:46Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1723 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, hizmet içi eğitimin çalışanların motivasyonu üzerindeki
etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda
hazırlanan anket formu 2012 yılında İstanbul’da faaliyet gösteren özel
bankalarda çalışan 235 çalışanına uygulanmıştır.
Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0
istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan
banka çalışanlarının tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve
yüzde istatistiklerinden, hizmet içi eğitim tutumları ve motivasyon düzeylerinin
belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden
faydalanılmıştır. Hizmet içi eğitim ve motivasyon arasındaki ilişkilerin
belirlenmesinde korelasyon analizinden, hizmet içi eğitimin çalışan
motivasyonu üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden
faydalanılmıştır.
Araştırma sonucunda; banka çalışanlarının iş dışı unsurlardan
motivasyon sağlama düzeylerinin hizmet içi eğitime yönelik tutumlarından
etkilenmediği, işin kendisi ile ilgili unsurlardan motivasyon sağlama
düzeylerinin ise istatistiksel olarak etkilendiği belirlenmiştir. Buna göre; banka
çalışanlarının hizmet içi eğitime yönelik tutumları arttığında işin kendisi ile
ilgili unsurlardan motivasyon sağlama düzeyleri de artmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Banka |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet İçi Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Motivasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Bank |
tr_TR |
dc.subject |
İn-Service Training |
tr_TR |
dc.subject |
Motivational |
tr_TR |
dc.title |
BANKALARDA HİZMET İÇİ EĞİTİMİN ÇALIŞAN MOTİVASYONU ÜZERİNE ETKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This research was carried out to determine the effects of in-service
training on employee motivation. For this aim; a questionnaire was prepared
and it is applied on 235 working employees in private banks operating in
İstanbul in 2012.
The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS
17.0 statistical software package. Frequency and percentage statistics were
used for determining of defined characteristics of the participants, mean and
Standard deviation statistics were used for determining the levels of inservice
training attitudes and motivation. Correlation analysis was used to
determine the relationship between in-service training and motivation,
regression analysis was utilized to determine the effects of in-service training
on employee motivation.
Results of this study; in-service training attitudes is not affected on
provided motivational non-businessfactors of bank employees, provided
motivatio level is influenced about the work. Accordingly, the bank
employees' attitudes towards in-service training increases levels of
motivational factors related to the work itself is also increasing. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
105 |
tr_TR |