Abstract:
Bu araştırma, hizmet içi eğitimin çalışanların motivasyonu üzerindeki
etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda
hazırlanan anket formu 2012 yılında İstanbul’da faaliyet gösteren özel
bankalarda çalışan 235 çalışanına uygulanmıştır.
Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0
istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan
banka çalışanlarının tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve
yüzde istatistiklerinden, hizmet içi eğitim tutumları ve motivasyon düzeylerinin
belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden
faydalanılmıştır. Hizmet içi eğitim ve motivasyon arasındaki ilişkilerin
belirlenmesinde korelasyon analizinden, hizmet içi eğitimin çalışan
motivasyonu üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden
faydalanılmıştır.
Araştırma sonucunda; banka çalışanlarının iş dışı unsurlardan
motivasyon sağlama düzeylerinin hizmet içi eğitime yönelik tutumlarından
etkilenmediği, işin kendisi ile ilgili unsurlardan motivasyon sağlama
düzeylerinin ise istatistiksel olarak etkilendiği belirlenmiştir. Buna göre; banka
çalışanlarının hizmet içi eğitime yönelik tutumları arttığında işin kendisi ile
ilgili unsurlardan motivasyon sağlama düzeyleri de artmaktadır.