IAU Open Access

ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA KULLANILAN SOĞUTMA SİSTEMLERİNİN ENERJİ VE EKSERJİ VERİMLİLİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Yenigün, Mesut
dc.date.accessioned 2019-04-29T07:54:43Z
dc.date.available 2019-04-29T07:54:43Z
dc.date.issued 2016-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1605
dc.description.abstract Günümüzde elektrikli araçların kullanımı ile birlikte batarya teknolojisi de gelişmektedir. Şüphesiz ki bataryalar elektrikli araç performansını doğrudan etkilemektedir. Batarya kapasitesini arttırma ve batarya ağırlığını hafifletme çabalarının yanı sıra bataryayı şarj-deşarj sırasında optimum sıcaklık değeri aralığında tutmak için soğutma sistemleri geliştirilmektedir. Elektrikli araçlarda batarya termal yönetim sistemi için bir soğutma sistemi tasarlanabileceği gibi klima sistemine adapte bir batarya soğutma sistemi de geliştirilebilir. Bu tez de, klima sistemine entegre batarya soğutma sisteminin enerji ve ekserji verimliliğini ifade eden denklemler verildi. Ford markasının Focus Electric adlı modeline ait batarya soğutma sistemi açıklanarak ekserji ve enerji analizleri yapıldı. Mevcut batarya soğutma sistemleri değerlendirildi ve bir birlerine olan üstünlükleri ekler bölümünde verildi. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Batarya Termal Yönetim Sistemi tr_TR
dc.subject Elektrikli Araç tr_TR
dc.subject Ekserji tr_TR
dc.subject Enerji tr_TR
dc.subject Batery Thermal Manegment System tr_TR
dc.subject Electric Vehicle tr_TR
dc.subject Exergy tr_TR
dc.subject Energy tr_TR
dc.title ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA KULLANILAN SOĞUTMA SİSTEMLERİNİN ENERJİ VE EKSERJİ VERİMLİLİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol At the present time battery technology is developing with the use of electric vehicles. Undoubtedly batteries directly affects the performance of electric vehicles Increase the capacity of battery and decrease the battery packet weight as well as battery operation temperature keep in optimum temperature range during charging and discharging has developed a cooling system for battery pack. İn electric vehicles, it can be designed cooling system for the battery thermal management system as well as integrated air conditioning system can be developed for the battery cooling system. İn this thesis, in electric vehicles used cooling systems are introduced and a integrated air conditioning systems energy and exergy efficiency equation expressing were given. Ford Focus Electric battery cooling system explained and exergy, energy analyzes were performed. Available battery cooling system were compared and the results were evaluated in terms of the superiority of one another. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 81 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account