DSpace Repository

DEVLET LİSELERİNDE GÖREV YAPAN KADIN ÖĞRETMENLERDE CAM TAVAN SORUNU İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author Gürbüz, Tamer
dc.date.accessioned 2019-04-28T11:12:04Z
dc.date.available 2019-04-28T11:12:04Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1577
dc.description.abstract Her ne kadar eğitim geleneksel olarak bakıldığında ideal bir kadın mesleği olarak görülse de, kadınlar genel olarak daha çok sınıfa giren ders öğretmeni konumundadır. İçlerinde eğitim yöneticisi olanı oldukça azdır. Araştırmalar bize; sosyal, kültürel ve geleneksel inançların, hala kadınların davranışlarını ve tercihlerini belirlemekte olduğunu göstermektedir. Kadının kendi irade ve arzusu tam olarak toplumda karşılık bulabilmiş değildir. Eşinden kaynaklanan destek azlığı, danışman eksikliği, yöneticilik ve annelik arasındaki rol çatışması gibi nedenler buna kanıt olarak sayılabilir. Elbette, kadının kendi algılamasından kaynaklanan bir takım içsel engelleri de bulunmaktadır. Geleneksel açıdan öğretim, eş ve anne kavramları bir bütün olarak kadın rolünün tamamlayıcı olarak kabul edilse de, kadın yönetim açısından bu role aykırı olarak görülmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Cam tavan tr_TR
dc.subject Okul yönetimi tr_TR
dc.subject Kadın yönetici tr_TR
dc.subject Glass ceiling tr_TR
dc.subject School administration tr_TR
dc.subject Woman administrator tr_TR
dc.title DEVLET LİSELERİNDE GÖREV YAPAN KADIN ÖĞRETMENLERDE CAM TAVAN SORUNU İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Although education is traditionally seemed to be an ideal women‟s profession women are generally in a position of class teachers who enters classroom. Among them, there are a few women that become education administrators. Studies show us that social, cultural and traditional beliefs still set female behaviours and preferences. Woman‟s own will and desire are not literally answered in society. Such reasons as; husband‟s lack of support, consultant deficiency, dual roles of administration and motherhood can be considered evidence. Obviously women have some internal obstacles about self perception. Even though in traditional perpective it is accepted that education, wife and mother concepts are the complementary roles of women, administration is regarded to be against this role. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 118 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account