DSpace Repository

THE OVERVIEW OF “GROWTH HACKING”: THE EVALUATION OF IMPLEMENTATIONS ON UBER

Show simple item record

dc.contributor.author Dalaman, Işıl
dc.date.accessioned 2019-04-19T08:43:23Z
dc.date.available 2019-04-19T08:43:23Z
dc.date.issued 2017-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1461
dc.description.abstract Kendine özgü özelliklere sahip olan “Büyüme İvmelendirici Süreç” (Growth Hacking), başlangıç girişimlerinin rekabetçi ekosistemde hızlı büyümeyi, müşteri kazanımını ve ürün pazar uyumunu elde edebilmek için mücadele ettiği dönemde ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, 2010 yılında ortaya çıkmış olan kavramla ilgili genel bilgiler ve bakış açısı sunmuş, büyüme ivmelendirici sürecin stratejilerini uygulayarak büyük başarılar elde etmiş olan üstün teknolojili firmaların örneklerini değerlendirmiştir. Aynı zamanda, bu disiplinin ortaya çıkardığı spesifik yetenekler taşıyan ve büyüme ivmelendirici sürecin stratejilerini etkili bir şekilde uygulayan “Büyüme İvmelendirme Uzmanı” (Growth Hacker) ve özellikleri tanımlanmıştır. Büyüme ivmelendirici süreç ile geleneksel pazarlama arasındaki yaklaşım ve zihniyet farklılıkları incelenmiştir. Uber, bir ulaşım ağı şirketi olarak hızlı büyümeye öncülük etmiş ve ürün geliştirmeyi başarılı bir şekilde yürütmüştür. Büyüme ivmelendirici sürecin uygulandığı alanda başarılı bir örnek olduğu için tercih edilmiş ve nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Uber tarafından uygulanan stratejiler; büyüme ivmelendirici sürecin temelini oluşturan pazarlama ve ürün geliştirme disiplinleri baz alınarak değerlendirilmiştir. Uber'in “büyüme ivmelendiricileri” olarak adlandırılan stratejilerinin uygulanması analiz edilerek pazarlama ve ürün geliştirmeye dayalı olan disiplinler değerlendirilmiştir. Müşteri kazanımı, ürün pazar uyumu (PMF), yönlendirme pazarlaması (viral pazarlama), dalgalanma fiyatlandırması, pazar genişletme stratejisi, ağızdan ağıza pazarlama (WOMM), erken benimseyenler savunuculuğu, itibar sistemi, düzen bozucu inovasyon gibi yöntemler, örneklerle açıklanmıştır. Paylaşım ekonomisinin yükselişi ile birlikte teknoloji devleri arasında yeni bir rekabet ortamı ortaya çıkmıştır. Teknoloji dünyasında çok kısa sürede büyük başarı yakalayan ve hızlı büyüyen yüksek teknolojili yatırım şirketlerinden biri olan Uber, büyüme ivmelendirici süreci uygulamalarında dikkate değer bir çalışma örneği olduğundan tercih edilmiştir Ekonomi dünyasından başarılı örnekler verilerek konunun zihinlerde somutlaştırılması ve ekonomi dünyası ile akademik dünyayı birbirine entegre eden bir bilgi köprüsü oluşturulması amaçlanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Büyüme İvmelendirici Süreç tr_TR
dc.subject Ürün Geliştirme tr_TR
dc.subject Ağızdan Ağıza Pazarlama tr_TR
dc.subject Ürün Pazar Uyumu tr_TR
dc.subject Müşteri Kazanımı tr_TR
dc.subject Dalgalanma Fiyatlandırması tr_TR
dc.subject Pazar Genişletme Stratejisi tr_TR
dc.subject Yönlendirme (Viral) Pazarlaması tr_TR
dc.subject Erken Benimseyenler Savunuculuğu tr_TR
dc.subject İtibar Sistemi tr_TR
dc.subject Düzen Bozucu İnovasyon tr_TR
dc.subject Growth Hacking tr_TR
dc.subject Product Development tr_TR
dc.subject Product Market Fit (PMF) tr_TR
dc.subject Customer Acquisition tr_TR
dc.subject Product Market Fit tr_TR
dc.subject Referral Marketing tr_TR
dc.subject Word of Mouth Marketing (WOMM) tr_TR
dc.subject Early Adopter Advocacy tr_TR
dc.subject Surge Pricing tr_TR
dc.subject Entreprise Expansion tr_TR
dc.subject Disruptive Innovation tr_TR
dc.title THE OVERVIEW OF “GROWTH HACKING”: THE EVALUATION OF IMPLEMENTATIONS ON UBER tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Growth hacking, which has its unique characteristics, emerged when startups were struggling with challenges in the competitive startup ecosystem for achieving the rapid growth, customer acquisition, and product market fit. This study gave general information about the growth hacking term that is created in 2010 and focused on the examples of technology giants that have applied growth hacking strategies and achieved great success by applying its methods. At the same time, this study describes the characteristics of growth hackers, which have emerged in this area with their specific features and implement growth hacking strategies in an expert manner. The approach and mentality differences between growth hacking and traditional marketing were examined. As the transportation network company, Uber pioneered the rapid growth and determined product development. Uber has been handled as a case study as it is an enormous example of growth hacking implementations. The qualitative research was conducted and the strategies that have been applied by Uber are evaluated through marketing channels and product development, which forms the basis of growth hacking. The implementation of Uber's potential growth hacking strategies that are referred to as “growth accelerators” are analyzed and the applied disciplines are evaluated. The methods such as customer acquisition, product market fit (PMF), referral marketing, surge pricing, market expansion strategy, word of mouth marketing (WOMM), early adopter advocacy, reputation system, disruptive innovation are demonstrated. It is aimed to embody the subject in the minds by giving the successful examples from the economy world and create an information bridge between the world of economics and the academic world. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account