dc.contributor.author |
Su, Özgül
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-18T08:24:51Z |
|
dc.date.available |
2019-04-18T08:24:51Z |
|
dc.date.issued |
2016-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1429 |
|
dc.description.abstract |
Geçmişte yalnızca barınma ihtiyacını karşılamak adına üretilen konutlar, günümüzde
barınma ihtiyacının dışına çıkıp, bireylerin yaşam biçimlerini temsil eden hatta sosyal
statü ve prestijlerini belirleyen araçlar haline gelmiştir. Konut satın alırken, fiyattan
konuma, sosyal aktivite imkanlarından güvenlik sistemlerine kadar farklı çok sayıda
kriter geliştiren müşteriler yanında; büyüyen pazarın rekabet ortamında hem karını hem
de imajını büyütmek isteyen ve bunun için yeni pazarlama stratejilerine ihtiyaç duyan
firmalar bulunmaktadır.
Türkiye'de konut sektörü; Mortgage sisteminin entegrasyonu, entegrasyona uyum
sürecinde oluşturulan kanuni düzenlemeler, TOKİ, Emlak Konut başta olmak üzere özel
çok sayıda firmanın da geliştirdikleri devasa projeler, artan göçe bağlı olarak da artan
konut talebi nedeniyle tarihinin en büyük rekabet ortamını yaşamaktadır. Bu rekabet
hem stüdyo tipi dairelerden villalara kadar farklı ölçekteki konut tiplerinin sunulmasını
sağlamış hem de birey odaklı pazarlama ve çözüm stratejilerinin gelişmesine olanak
sağlamıştır.
Araştırmanın amacı; konut pazarlama stratejilerini değerlendirerek, müşterilerin konut
satın alma davranışlarını belirlemek ve konut üretimi, pazarlaması ve satışı yapan
firmaların modern pazarlama stratejilerini, müşterilerin karar kriterlerini dikkate alarak
oluşturmalarını sağlamaktadır. Bu noktadan hareketle tez kapsamında; konut pazarlama
ve konut pazarlamasında karma stratejiler tanıtılmış olup, uygulanan anket ve ölçekle
konut satın alma potansiyeli olan 250 müşterinin konut satın alma davranışları analiz
edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Konut |
tr_TR |
dc.subject |
Konut pazarlaması |
tr_TR |
dc.subject |
Pazarlama karması |
tr_TR |
dc.subject |
Satın alma davranışları |
tr_TR |
dc.subject |
House |
tr_TR |
dc.subject |
Housing marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Marketing mix |
tr_TR |
dc.subject |
Buying behaviors |
tr_TR |
dc.title |
OTURUM AMAÇLI KONUT PAZARLAMASINDA MÜŞTERİ TERCİHLERİYLE İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
While the buildings were produced only to meet the accommodation needs of the human
beings in the past, now they became the tools which are also representing the ways of
lives of individuals and, even identifying their social statuses and prestige. There are
consumers who ask for many requirements like from the price to the location, the social
facilities to the security systems before buying a house and, thus there are companies in
need of new marketing strategies to increase their profits and reputations on this
competitive environment of this growing market.
The housing industry in Turkey is now facing the fiercest environment ever due to the
integration of the mortgage system, the legal arrangements in the process of adaptation
to the integration, giant projects developed by many private companies, especially TOKI
and Emlak Konut and, the increasing demand for houses in line with the increasing
immigration. This level of competition has caused different sizes of houses from studiotype
houses to villas to be offered and, enabled the development of individual oriented
marketing and solution strategies.
This study is intended to assess the strategies for marketing houses, identifying the
behaviors of consumers to purchase houses and, enable the companies engaging in the
production, marketing and sales of houses to create their marketing strategies based on
the decision criteria adopted by consumers. From this point of view, the thesis
introduces the mix strategies for marketing houses and, analyzes the behaviors of 250
consumers with a potential to purchase a house under research carried out in this subject. |
tr_TR |