Abstract:
Teknolojide yaşanan gelişmelerle birlikte yayıncılık alanında köklü değişimler
olmaktadır. Çocuk kitapları yayıncılığı da bu değişimden etkilenmektedir. Bu
çalışmanın amacı çocuk kitapları yayıncılığının üretim ve tüketim aşamalarının
dönüşümünü incelemektir. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi
kullanılmıştır. Görüşmelere 6 kişi katılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre çocuk kitapları
yayıncılığında üretim yazım dili, baskı, yazar ve yayın sayısı, güncel konuların takip
edilmesi gibi konuları içermektedir. Çocuk kitapları yayıncılığında tüketimin dijital
okuma alışkanlıkları, popüler kültür gibi konularla ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Çalışmanın sonuçları eşliğinde çocuk kitapları yayıncılığı alanında teknolojideki
gelişmelerin yanı sıra değişimlerin takip edilmesi önerilmiştir. Ulaşılan sonuçlar 6
katılımcının verdiği yanıtlarla sınırlıdır.