DSpace Repository

İLKOKULA DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN VE ANNELERİNİN BESLENME ALIŞKANLIKLARI İLE DİYET KALİTESİ VE OBEZİTE DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author YILDIRIM, Çağla Begüm
dc.date.accessioned 2024-04-16T11:02:20Z
dc.date.available 2024-04-16T11:02:20Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/11506
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, İstanbul ve Kırşehir ilinde bulunan, 6-10 yaş aralığındaki öğrencilerin ve bu öğrencilerin annelerinin; diyet kalitesinin, beslenme alışkanlıklarının ve obezite prevalansının değerlendirilmesidir. Bu araştırma İstanbul ve Kırşehir ilinde bulunan özel bir ilkokulda eğitim gören 6-10 yaşlarındaki 100 öğrenci ve bu öğrencilerin annelerinden (100 kişi) oluşan toplamda 200 kişi üzerinde yürütülen kesitsel tip bir araştırmadır. Yüzyüze görüşme yöntemi ile katılımcılara Sosyo-demografik form, besin tüketim sıklığı anketi ve 24 saatlik besin kaydı alınarak Beslenme Alışkanlıkları İndeksi(BAİ) ve Sağlıklı Yeme İndeksi-2015 uygulanmıştır. Katılımcıların kilo ve boy ölçümleri alınarak Bki ve persentil değerlerine uygun sınıflandırılmıştır. Veri analizleri, SPSS v.27 yazılımında gerçekleştirilmiştir. Anne ve öğrencilerin SYİ puan ortalaması sırasıyla 43,19 ve 41,87’ dir. Öğrencilerin %87’sinin kötü, %13’ünün geliştirilmesi gereken diyet kalitesine sahip olduğu; annelerin ise %76’sının kötü, %24’ünün geliştirilmesi gereken diyet kalitesi olduğu görülmüştür. Anne ve öğrencilerin beslenme alışkanlıkları risk düzeyi değerlendirildiğinde sırasıyla, %16.0 %15.0 hafif risk, %55.0 %48.0 orta risk, %25.0 %31.0 yüksek risk ve %4.0 %6.0 çok yüksek risk olduğu belirlenmiştir. anne ve çocukların BAİ risk düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.( p < .001). Beden Kütle İndeksi (BKİ)’ye göre, annelerin %35’inin obez; çocukların persentil değerine göre %54’ünün zayıf kategoride olduğu saptanmıştır. Anne ve çocuklar arasında iyi diyet kalitesine sahip bir kişi bulunamamıştır. Anne ve ilkokul çocuklarının diyet kalitelerinin ve beslenme alışkanlıklarının iyileştirilmesine ihtiyaç vardır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.title İLKOKULA DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN VE ANNELERİNİN BESLENME ALIŞKANLIKLARI İLE DİYET KALİTESİ VE OBEZİTE DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account