Abstract:
Müzik, insanlık tarihi boyunca duygusal ifadenin araçlarından biri olmuştur.
Farklı kültürlerde farklı zaman dilimlerinde müzik bireylerin deneyimlerini
duygularını anlatmanın eşsiz bir yolunu sunmuştur. Teknolojik ilerlemelerle birlikte
müzikle etkileşimimiz de büyük bir gelişme yaşanmış dijital platformlar sayesinde
müziğe erişimimiz kolaylaşmıştır. Geleneksel müzik öneri sistemleri kullanıcının
müzik dinleme alışkanlıklarını baz alırken bu çalışma anlık duygu durumunu
değerlendirerek müzik önerisi sunmayı hedeflemiştir. Kullandığımız model CNN
temelli bir duygu tanıma sistemidir. Bu model yüz görüntülerini analiz ederek yedi
duygudan birini tahmin eder. Modelin eğitim sürecinde Confusion Matrix (CM)
sonuçları modelin duygu sınıflandırma konusunda iyi bir performans sergilediğini
göstermektedir. ROC eğrisi analiz sonuçları modelin duyguyu tahmin etme
kabiliyetinin yüksek olduğunu göstermektedir. Özellikle modelin genel doğruluk
oranının %92,7 olması bu modelin ne kadar etkili olduğunu göstermektedir. Bu
çalışma, duyguya göre müzik öneri sistemlerinin kullanıcı deneyimini daha etkili bir
hale getirme potansiyeline sahip olduğu görünmekte. Kullanıcının mevcut
duygusunu analiz ederek, ona en uygun müzikleri önerme yeteneği müzik öneri
sistemlerinin geleceğini şekillendirecek yenilikçi bir yaklaşım sunmaktadır