dc.description.abstract |
Kaygı, genellikle kötü bir şey olacakmış hissine kapılıp bireylerde yaşanan
korku, endişe ve fizyolojik değişiklikler olarak açıklanmaktadır. Son yıllarda
kaygının yabancı dil öğrenme sürecinde öğrencileri olumsuz anlamda
etkilediği ve yüksek kaygının başarıyı düşürdüğü gözlemlenmektedir. Bu
çalışmanın amacı, ülkemizde öğrenim gören yabancı uyruklu üniversite
öğrencilerinin yazma kaygılarını cinsiyet, Türkçe kitap okuma alışkanlığı
ve Türkçe yazı yazma sıklığı gibi değişkenler ışığında ele alıp bu değişkenler
açısından öğrencilerin yazma kaygıları arasında anlamlı bir fark olup
olmadığını tespit etmektir. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında
Aydın Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesinde TÖMER eğitimi gören
130 yabancı uyruklu öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada betimleyici
tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde yabancı uyruklu
öğrencilerin yazma kaygılarının tespitine yönelik geliştirilen “Yazma
Kaygısı Ölçeği” Şen ve Boylu (2017), kullanılmıştır. Yabancı uyruklu
öğrencilerin çevre odaklı kaygılarının eylem odaklı kaygıya göre daha
yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet faktörü ve Türkçe kitap okuma
sıklığının yazma kaygısı üzerinde anlamlı bir etkisi söz konusu değildir.
Bununla birlikte Türkçe yazı yazma sıklığı ile kaygı arasında anlamlı bir
farklılık söz konusudur. |
tr_TR |