DSpace Repository

Yabancılaraa Türkçe öğretiminde İleri Seviyede Anlamsal Boyutta Dil öğretiminin önemi

Show simple item record

dc.contributor.author MURAT, Mualla
dc.date.accessioned 2023-10-06T12:15:53Z
dc.date.available 2023-10-06T12:15:53Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10827
dc.description.abstract Dil bilgisi, metin bilgisinden asla ayrõ dŸşŸnŸlemez. Bir ifade, dil bilgisi kurallarõyla, metnin anlam bŸtŸnlŸğŸnden ibarettir. Bir ifadenin doğru algõlanmasõ sadece dil bilgisine ya da sadece metin bilgisine bağlõ kalamaz. Her ikisi birden o ifadeyi karşõlar. Bu durumda dil bilgisinin kendi kurallarõ, metin bilgisiyle kullanõlõrken toplum kŸltŸrŸne ve o kŸltŸrŸ taşõyan bireyin asõl anlatmak istediğini dil bilgisine göre biçimlendirmesine bağlõdõr. Bu sonuçtan ortaya çõkan yepyeni kurallar zaman içinde o dile yeni kurallar katar. Sezgisel olarak zihin bunlarõ doğru kullanõr, doğru algõlanõr ama kurallarõn yeniden dile katõlmasõ zaman alõr. TŸrkçede ÒgšrŸnŸş ve kõlõnõş” geniş ve kšklŸ bir konu iken maalesef yabancõlara TŸrkçe šğretimi ders ve gramer kitaplarõnda yeterince kullanõlmamõştõr. Bu bağlamda şekillenen bu çalõşmada, yabancõlara TŸrkçe šğretiminde šzellikle B2, C1 ve C2 seviyelerinde TŸrkçe šğretilirken toplum birikimlerine dayalõ, kŸltŸr ile içi içe girmiş ve daha mecazi soyut anlamlar taşõyan gšrŸnŸş ile kõlõnõş konusunun öğretilmesinin gerekliliği šrneklerle ortaya konulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title Yabancılaraa Türkçe öğretiminde İleri Seviyede Anlamsal Boyutta Dil öğretiminin önemi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account