Abstract:
Süreç merkezli yazma eğitiminde öğrenci metinlerine geri bildirim sun mak çok önemlidir. Sunulan geri bildirimlerden yararlanarak öğrenciler
metinlerini geliştirebilirler. Alan yazındaki ilgili araştırmalar geri bildirim
sunmanın gerekli ve önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Geri bildirim
konusunda yapılan araştırmaların bir boyutunu öğrenci görüşleri oluştu rurken diğer boyutunu da öğretmen görüşleri oluşturmaktadır. Bu araş tırmada da yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin geri bildirim
sunma tercihlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmaya aktif olarak
yabancılara Türkçe öğreten kırk sekiz okutman katılmıştır. Geliştirilen
sormaca yoluyla onlardan veriler toplanmıştır. Toplanan veriler çözüm lenerek sunulmuştur. Araştırma sonucuna göre okutmanlar geri bildirim
sunmak gerektiğini belirtmişlerdir. Geri bildirim sunma işinin yazma biter
bitmez yapılması gerektiği yönünde görüş bildirmişlerdir.