DSpace Repository

KADIN ÖĞRETMENLER İLE ERKEK ÖĞRETMENLERİN TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDAN ÇALIŞMA YA ŞAMLARINDAKİ İŞ TATMİN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ŞAKİROĞLU, Şeyda
dc.date.accessioned 2023-10-04T12:13:31Z
dc.date.available 2023-10-04T12:13:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10748
dc.description.abstract GeliĢimin bir bütün olduğu ve bu bütünün eğitimle sağlanacağı fikrinden hareketle iyi bir kuĢağın yetiĢtirilmesi yeni nesilleri yetiĢtiren öğretmenlere düĢmektedir. Bu açıdan öğretmenlerin çalıĢtıkları kurumdan ne düzeyde tatmin oldukları çalıĢtıkları kuruma verimliliklerini o derece etkileyecektir. Kadın öğretmenler ile erkek öğretmenlerin toplumsal cinsiyet bağlamında iĢ tatmin düzeylerinin incelenmesi, bu tezin araĢtırma konusu olmuĢtur. Bu doğrultuda araĢtırmanın amacı; Kadın ve erkek öğretmenlerin iĢ tatmin düzeylerinde farklılıklar ortaya çıkarsa bunların hangi nedenlerden ötürü ortaya çıktığının tespit edilmesi, geleceği Ģekillendiren öğretmenlerin iĢ tatmini hakkında bilgilendirilmesi, çalıĢma yaĢamında iĢ tatmininin ne derece önemli olduğunun kavratılması ve iĢ tatmin düzeyinin öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, kıdem, yaĢ, ücret, öğrenim durumu, çalıĢtığı kurum, çalıĢtığı pozisyon değiĢkenlerine göre farklılaĢıp farklılaĢmadığının tespit edilmesidir. Bu araĢtırmanın evreni 2022-2023 eğitim öğretim yılında Erzurum ili merkezindeki liselerde çalıĢan öğretmenlerdir. AraĢtırmanın örneklemini ise rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen Erzurum ili merkezinde yaĢayan devlet ve özel okullarda çalıĢan 384 lise öğretmeni oluĢturmaktadır. AraĢtırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıĢtır. AraĢtırmada yer alan ölçeğin iĢ tatminiyle ilgili bölümünde 20 maddeden oluĢan Minnesota ĠĢ Tatmini Ölçeği (MSQ) ve 10 maddelik kiĢisel bilgi formu kullanılmıĢtır. ÇalıĢanların iĢ tatmini düzeyleri, içsel ve dıĢsal boyutları ile ele alınmıĢtır. AraĢtırmada 5‟li likert ölçeği kullanılarak Anket sonuçları sosyal bilimlerde istatistik (SPSS) yöntemiyle analiz edilmiĢtir. ÇalıĢmada demografik değiĢkenlerden cinsiyet, medeni durum, çalıĢtığı pozisyon, çalıĢtığı kurum bağımsız t-testi ile analiz edilmiĢ, diğer vi değiĢkenler için ise Anova testi sonuçlarına göre post-hoc Tukey testi uygulanmıĢtır. ÇalıĢmanın sonucunda cinsiyet, yaĢ, çalıĢılan kurum, ücret ile iĢ tatmini alt boyutları arasında anlamlı iliĢkiler bulunmuĢtur. Anket sonuçları güncel literatürle kıyaslanarak tartışılmıştır tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title KADIN ÖĞRETMENLER İLE ERKEK ÖĞRETMENLERİN TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDAN ÇALIŞMA YA ŞAMLARINDAKİ İŞ TATMİN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account