Abstract:
Bu araĢtırmanın temel amacı, 4-6 yaĢ arası Yemenli çocukların yaratıcılık
düzeyleri ile sosyal becerileri arasındaki iliĢkinin incelenmesidir. Bu amaç
doğrultusunda çocukların yaratıcılık ve sosyal becerilerinin çeĢitli değiĢkenler
(cinsiyet, yaĢ, okul türü, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ailenin ekonomik ve Sosyal
düzeyi) açısından incelenmesi de amaçlanmıĢtır. Nicel araĢtırma kapsamında ve
korelasyon türü iliĢkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanan araĢtırmanın
çalıĢma grubunu 4-6 yıl aralığında olan 53 çocuk (25 kız, 28 erkek)
oluĢturmaktadır. AraĢtırmada veri toplama aracı olarak “Torrance Yaratıcı
DüĢünme Testi ġekilsel Form A ve “sosyal beceresileri Ölçeği” “kiĢisel belgi
formu” kullanılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda, çocukların yaratıcılık düzeyleri ile
sosyal becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir iliĢki bulunmuĢtur. Çocukların
yaratıcı düĢünme becerileri ve sosyal becerileri ile yaĢ, cinsiyet, ailenin ekonomik
ve sosyal beceriler, anne ve baba eğitim düzeyi değiĢken arasında iliĢkisi
bulgularda yer almıştır