DSpace@İHÜ

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI İLE PERSONEL GÜÇLENDİRMENİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: BİR PERAKENDE ŞİRKETİNDE ARAŞTIRMA

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author ÇAKIR ÇİLOĞLU, Sevcan
dc.date.accessioned 2023-10-02T06:11:56Z
dc.date.available 2023-10-02T06:11:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10668
dc.description.abstract Artan teknolojik gelişmelere paralel olarak hız kazanan küreselleşme, sektörel pazarlarda uluslararası rekabeti beraberinde getirmiştir. İşletmelerin rekabet gücünü kazanmasında, bu gücü korumada ve arttırmada en önemli kaynağı olan insan, işletmeleri bu kaynağı daha da güçlendirmeye ve bünyesinde tutmaya yönlendirmektedir. İşletmelerin insan kaynağını güçlendirerek bağlılık duygusunu geliştiren yönetim şekillerinden en önemlisi olarak Toplam Kalite Yönetimi (TKY) karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma ile perakende sektöründe Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamaları ile personelin güçlendirilmesinin örgütsel bağlılığa etkisi ile Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamalarının personel güçlendirmeye etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Perakende sektörü, rekabetin yoğun olarak yaşandığı ve çalışan devir hızının fazla olduğu bir sektördür. Bu yüzden araştırmanın amacına uygun olarak perakende sektörünün seçilmesine karar verilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Eylül 2022 ve Ocak 2023 tarihleri arasında İstanbul ilinde perakende sektöründeki bir şirketin çalışanları ile anket araştırması yapılmıştır. Anket sorularının ilk bölümü demografik sorulardan oluşurken ikinci bölüm “Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Ölçeği”, “Personel Güçlendirme Ölçeği” ve “Örgütsel Bağlılık Ölçeği”’nden oluşturulmuştur. Anket sorularının yanıtlanmasında 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Çalışmamızda öncelikli olarak araştırmanın da gerçekleştirildiği dünyada ve Türkiye’de perakende sektöründen bahsedilmiş, ardından araştırmanın da konusunu oluşturan Toplam Kalite Yönetimi (TKY), personel güçlendirme ve v örgütsel bağlılık kavramlarına yer verilmiştir. Ardından perakende sektöründe yer alan bir şirket çalışanları ile gerçekleştirilen anket araştırmasının verileri analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda; Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamalarının örgütsel bağlılığa etkisinin olmadığı sonucuna varılmış, personel güçlendirmenin alt boyutlarından yalnıza yeterlilik alt boyutunun örgütsel bağlılığın alt boyutlarından devam bağlılığına etkisi tespit edilmiştir. Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamalarının ise personel güçlendirmeye etkisini tespit edebilmek için anlamlı bir veri elde edilememiştir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI İLE PERSONEL GÜÇLENDİRMENİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: BİR PERAKENDE ŞİRKETİNDE ARAŞTIRMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster