Abstract:
Arapça yaklaşık 23 ülkede 300 milyonu aşkın kişi tarafından konuşulan
Birleşmiş Milletlerin altıncı resmi dilidir. Ülkemizde yabancı dil olarak da
İngilizceden sonra en yaygın ikinci dil Arapça olmaktadır. Özellikle 21.yüzyılda Arap
dünyasının elde ettiği ekonomik ve stratejik öneme paralel olarak, Arapça eğitim ve
öğretime verilen önemde artmıştır.
Bu çalışmamızda akademik ve sosyal alanda başarıları ile ön plana çıkan Proje
İmam Hatip Liselerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerinin Arapça dersine karşı
ilgileri araştırılmıştır. Bu araştırma örneklemi, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında
Afyonkarahisar Proje İmam Hatip Lisesinde eğitim gören 390 öğrenci üzerinde
gerçekleşmiştir.
Araştırma sürecinde toplanan veriler, normal dağılım gösterdiği için parametrik
testler kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin toplanması için öğrencilere “Arapça
Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 programı
ile analiz edilmiştir. Likert yapılı ölçeğin güvenirlik düzeyinin belirlenmesi için
Cronbach’s Alpha analizi yapılmış, ölçeğin güvenirlik katsayısının alt faktörlerde 0.72
ile 0.87 arasında değiştiği ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda
ortaokul imam hatip ve normal ortaokuldan gelen öğrencilerin Arapça dersine karşı
tutumlarının aynı olduğunu istatistiksel bilgilerle ortaya konulmuştur