DSpace Repository

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖRSELLEYİCİ ÇOCUKLUK YAŞANTILARININ VE BAĞLAMA STİLLERİNİN BORDERLİNE KİŞİLİK ÖZELİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author PUSMAZ, Batuhan Mikail
dc.date.accessioned 2023-09-11T07:11:25Z
dc.date.available 2023-09-11T07:11:25Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10218
dc.description.abstract Bu araĢtırmanın amacı üniversite öğrencilerinin örseleyici çocukluk yaĢantılarının ve bağlanma stillerinin borderline kiĢilik özellikleriyle ile iliĢkisinin incelenmesidir. Borderline KiĢilik Envanterinden alınan sonuçlara göre borderline kiĢilik özellikleri mevcut olan kiĢilerin bağlanma stillerini, çocukluk çağı olumsuz yaĢantılarını ölçmek ve borderline kiĢilik özellikleri olmayan kiĢiler ile iliĢkilerin anlamlı bir düzeyde farklarını incelemek araĢtırmanın temel problemidir. Bununla birlikte bağlanma stillerinin, Örseleyici çocukluk yaĢantıları ve borderline kiĢilik özellikleri arasındaki aracı etkisine bakılacaktır. AraĢtırma Ġstanbul da Üniversite okuyan 18-24 yaĢ arası 180‟i (%44.8) erkek, 222‟si (%55.2) kadın toplam 402 öğrenci ile gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırma kapsamında “Demografig Bilgi Formu”,“Çocukluk Çağı Olumsuz YaĢantılar Ölçeği(ÇÇOYÇ)”, “Borderline KiĢilik Envanteri” ve “ĠliĢki Ölçekleri Anketi” kullanılmıĢtır. Ġstatiksel veriler SPSS 25 programına aktarılmıĢ ve elde edilen verilere dönük analizde. “Pearson Korelasyon analizi”, “ANOVA”, “bağımsız örneklemler T Testi” yapılmıĢtır. Aracı rol analizi için PROCESS 3.5 Makrosu kullanılmıĢtır. Yapılan çalıĢmada Çocukluk çağı olumsuz yaĢantılarının borderline kiĢilik özellikleri ile iliĢkisi açısından anlamlı ve pozitif düzeyde iliĢkisi bulunmuĢtur. Aynı Ģekilde bağlanma tarzlarının çocukluk çağı olumsuz yaĢantıları ile borderline kiĢilik bozukluğu arasındaki kısmi aracı rolü saptanmıĢtır. Örseleyici çocukluk yaĢantıları yetiĢkinlik dönemlerinde psikopatolojilere neden olabileceğinden, örseleyici yaĢam öyküsü bulunan çocukların uzman bir kiĢi tarafından desteklenerek becerilerinin ve yetkinliklerinin geliĢtirilmesi ve örseleyici çocukluk yaĢantılarını önlemeye yönelik çalıĢmalar önemlidir. Bu sebeple ailelerin ve kurumların bu konuda bilinçlendirilmesi ve farkındalığın artırılması gerekmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Örseleyici Çocukluk YaĢantıları tr_TR
dc.subject Borderline KiĢilik Özellikleri tr_TR
dc.subject Bağlanma Stilleri tr_TR
dc.title ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖRSELLEYİCİ ÇOCUKLUK YAŞANTILARININ VE BAĞLAMA STİLLERİNİN BORDERLİNE KİŞİLİK ÖZELİKLERİ İLE İLİŞKİSİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account