DSpace@İHÜ

Foucault’nun Etik Özne Kavramı Bağlamında Sarah Kane’in Blasted Oyunu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kartal, Duygu
dc.date.accessioned 2023-08-28T10:51:07Z
dc.date.available 2023-08-28T10:51:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10124
dc.description.abstract Foucault, Modernite sonrası 20. yüzyılın en çok konuşulan filozoflarından biri olarak Aydınlanma düşüncesini eleştirmiş, özne ve iktidar kavramları üzerine vurgu yapmıştır. Bu bağlamda toplumsal alanda etik öznenin kurulumunu irdelemiştir. Bununla birlikte Foucault’nun çalışmaları sanat ve edebiyat alanında da yansımalar göstermiştir. Foucault’nun toplumun ahlaki değer yargılarında yaptığı sorgulamadan hareketle, çalışmalarının çağdaş tiyatrodaki yansımasının en büyük örneği olarak, çağdaş İngiliz tiyatrosunun önemli isimlerinden Sarah Kane’in Blasted oyunu gösterilebilir. Bu çalışmanın ele aldığı temel sorunsal, Foucault’nun etik öznenin kurulumu üzerine söylemleri doğrultusunda, Sarah Kane’in Blasted oyununda vurgulanan kavramların incelenmesidir. Söz konusu oyunda, toplumsal normların uzağında kalan bireyler olarak oyun kişilerinin psiko sosyal durumları çarpıcı bir anlatımla yansıtılmıştır. Topluma ve bireye yansıyan bu durumun, postmodernite ile birlikte postdramatik yapıtlardaki etkisini araştırmak adına, Foucault’nun ‘etik özne’ kavramı bağlamında bireylerin bu dışlanmışlıkları travmatik yaşantılarıyla ele alındığında, Foucault’nun ve Sarah Kane’in modern toplum eleştirisi paralellik kazanır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title Foucault’nun Etik Özne Kavramı Bağlamında Sarah Kane’in Blasted Oyunu tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster