DSpace Repository

Değirmen ve Haç (2011) Filmi Ekseninde Teknoloji ve Sanat İlişkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Karanfil, Tuğrul
dc.date.accessioned 2023-08-28T07:59:24Z
dc.date.available 2023-08-28T07:59:24Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10115
dc.description.abstract Sanat ve teknoloji ilişkisi başlığı altındaki çalışmanın kapsamı, bilginin modern çağda yayılma kabiliyeti ekseninde tartışılacaktır. Günümüzde bilgiye erişim, teknolojinin sağladığı imkânlar doğrultusunda son derece hızlanmıştır; çalışma boyunca bu erişim kabiliyetinin olumlu ve olumsuz yönleri irdelenirken, bilginin niteliksel çeşitliliği tartışma alanının sınırlarının genişlemesi eğilimini görünür kılmıştır. Lech Majewski’nin Değirmen ve Haç (The Mill and The Cross-2011) adlı filmi eksen alınarak incelenen modern teknoloji ile sanatsal bilginin dönüşümü, insan ve teknoloji arasındaki ilişkinin de detaylı bir şekilde irdelenmesini gerekli kılmıştır. Lech Majewski, Değirmen ve Haç adlı filmde Pieter Bruegel’in sanatsal eserlerinin sinema diliyle aktarımını hedeflemiştir. Filmin niteliği itibariyle kurgusal bir gerçeklik yaratmaktan ziyade, Bruegel’in fotoğrafik, ama içerisinde hareket barındıran resimlerine, sinematografik anlatıyla ve oyuncular vasıtasıyla fiziki eylemi eklemiştir. Böylece Majewski, yalnızca Bruegel’in tablolarını sinemada görünür kılarak sanatsal bilginin geniş kitlelere ulaşmasına imkân sağlamamış; aynı zamanda resimlere yeni bir oluş katmıştır tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title Değirmen ve Haç (2011) Filmi Ekseninde Teknoloji ve Sanat İlişkisi tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account