dc.contributor.author | Şartekin, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2023-08-22T12:00:38Z | |
dc.date.available | 2023-08-22T12:00:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/10080 | |
dc.description.abstract | Günümüz sanatında sıkça kullanılan “postmodern” terimi, çağdaş tiyatro sahnelemelerinde en çok ‘Yeni Biçimselcilik’ tanımıyla bilinen Robert Wilson’un sahnelemelerinde karşımıza çıkmak tadır. 1960 sonlarından başlayarak çalışmalarında uzamsallığın ve görselliğin ortaya çıkması ile farklı dilleri bir arada kullanarak yeni bir sahnelemeye imza atan Amerikalı yönetmen, aynı zamanda farklı kültürlerden gelen oyuncularla çalışmaktadır. Bu makalede yönetmenin tiyat rosunun yapısal özellikleri irdelenecek ve bu bağlamda Wilson’un sahnelemelerinde teatral kodların parçalanması tartışılacaktır. Robert Wilson’un Brecht’in tam karşısında duran anlayışı üzerinden Brecht ve Wilson’un estetik perspektiflerinin karşılaştırılması ise çalışmamızın diğer bir çatısını oluşturacaktır | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES | tr_TR |
dc.title | Robert Wilson’ın Sahnelemelerinde Teatral Kodların Parçalanması Bütünlük – Parçalılık – Süreksizlik – Estetik | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |