Özet:
Bu çalışmanın amacı, kadın okul yöneticilerinin liderliğine ilişkin
öğretmenlerin iş tatminleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir
İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın örneklemini, İstanbul’da
Küçükçekmece’de görev yapan 412 öğretmen oluşturmaktadır
Araştırmanın verileri Minnesota İş Doyumu Ölçeği ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi ve Anova (One Way
Anova) analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin iş
tatminlerinin orta derecenin üzerinde çıktığı görülmektedir. Minnesota İş
Doyumu Ölçeği, içsel ve dışsal doyum olarak iki alt boyuta ayrılmaktadır.
Öğretmenlerin alt boyutlarda aldıkları ortalama puanlarına bakıldığında ise
dışsal doyum boyutunda daha yüksek iş doyumu algısına sahip oldukları
belirlenmiştir. Yapılan analizlere göre alt boyutlarda öğretmenlerin iş
tatmini algılarının cinsiyet, branş, medeni durum ve mesleki kıdem
değişkenlerinde anlamlı bir farklılaşma olmadığı bulunmuştur