Abstract:
Bu çalışmada. ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin mesleki
tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda.
İstanbul Avrupa Yakasının çeşitli semtlerinde görev yapan 294 müzik
öğretmenine Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanarak. öğretmenlerin
duygusal tükenme. duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık puanlarının
demografik özelliklerle ilişkisi incelenmiştir.
Çalışma sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşlarına göre duygusal tükenme
ve duyarsızlaşma puanları. medeni durumlarına göre duygusal tükenme
puanları. çalışma süresine göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma
puanları ve görev yapılan okul sayısına göre duygusal tükenme boyutu
puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Korelasyon analizi
sonuçlarına göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma boyutları hem yaş
hem de sınıftaki öğrenci sayılarına göre pozitif ve anlamlı ilişki göstermiştir.