Abstract:
Bu araştırmanın amacı, iki boyutuyla incelenen mükemmeliyetçilik
kavramının ergenlik döneminde ilk işaretlerini veren mantıkdışı inanç
düzeyi ile problem çözme becerisi üzerindeki yordayıcı etkilerini
incelemektir. 384 katılımcının bulunduğu bu araştırmanın örneklemini 11-
15 yaş arası ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören 6. 7. ve 8. sınıf
öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcıların problem çözme,
mantıkdışı inançlar ve mükemmeliyetçilik düzeylerini değerlendirmek
1
Bu çalışma “Ön Ergenlerin Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Düzeylerinin Mantıkdışı
İnançlar ve Problem Çözme Becerisi İle İlişkisinin İncelenmesi” isimli yüksek lisans tezinden
üretilmiştir.
*
Geliş Tarihi / Received: 27.12.2020 - Kabul Tarihi / Accepted: 27.04.2021
DOI: 10.17932/IAU.AIT.2015.012/ait_v07i1004
76 Aydın İnsan ve Toplum Dergisi Yıl 7 Sayı 1 - Haziran 2021 (75 - 103)
Ön Ergenlerin Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Düzeylerinin Mantıkdışı İnançlar ve
Problem Çözme Becerisi ile İlişkisinin İncelenmesi
için sırasıyla; Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği (OOMÖ),
Ergenler için Mantıkdışı İnançlar Ölçeği (EMİÖ) ve Çocuklar için Problem
Çözme Envanteri (ÇPÇE) kullanılmıştır. Ayrıca sosyo-demografik
özelliklerin değerlendirilmesi için de Sosyodemografik Özellikler Veri
Formu kullanılmıştır.Temel hipotezlerin analizinden elde edilen bulgulara
göre; olumlu mükemmeliyetçiliğin ve olumsuz mükemmeliyetçiliğin
mantıkdışı inançlar ve problem çözme becerisi üzerinde anlamlı bir
yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür