Abstract:
İnsanlar hayatlarının farklı evrelerinde farklı problemlerle mücadele
etmek durumundadır. Karşılaşılan problemlere çözüm getirilme biçimleri
bireylerin bağlanma stilleri ile ilişkilendirilen bir konudur. Bu çalışmanın
temel amacı ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bağlanma stilleri ve
algılanan problem çözme becerileri arasındaki ilişkisinin açıklanmasıdır.
Öğrencilere anket uygulanarak yapılan çalışmada; YİYE-II Orta Çocukluk
Ölçeği ve Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır.
Araştırmaya İstanbul ilindeki ortaokullarda eğitim gören 351 öğrencinin
katılımı sağlanmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre kaygılı
bağlanma ile problem çözme becerisi arasında negatif yönlü bir ilişki
vardır. Kaçınan bağlanma ile problem çözme becerisi arasındaki etkileşim
de negatif yönlü ilişkilerin varlığını ortaya koymaktadır. Uygulama yapılan
okullardaki 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin verdiği yanıtlarla elde edilen bu
sonuçlar; çalışmanın sınırlılıklarını oluşturmaktadır